Vapen problem | CM 042-S skjuter ej.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Blids

Vapen problem | CM 042-S skjuter ej.

Inlägg av Blids »

Hej!

Införskaffade mig en CM 042-S för ett par dagar sedan. Började med att ladda batteriet för att sedan testa skjuta ett par gånger. Funkade galant tills nu då jag test sköt den under kvällen så sköt den 2 gånger endast för att sedan sluta skjuta helt. Saken är den att jag fortfarande känner som ett "ryck" i handtaget/motorn. Har kollat säkringen samt skruvat av handtaget för att kolla så att sladdarna satt ordentligt.
Om någon skulle ha en aning om vad problemet kan vara eller hur man fixar det skulle det vara toppen!

Mvh första vapen problemet

EDIT: Fixade problemet!, var enbart tvungen att justera motorn vilket endast tog någon minut!
Senast redigerad av 1 Blids, redigerad totalt 0 gånger.

BlackGoat

Re: Vapen problem | CM 042-S skjuter ej.

Inlägg av BlackGoat »

Urladdat batteri.
Dom 8.4v nimh batterier som följer med bössor är generellt skräp så kan vara läge att söka efter annat.
7.4v LiPo är en bra grund. Finns massor av info om lipo på forumet.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Blids

Inlägg av Blids »

Tack för svar!

Problemet kvarstår dock. Har testat batteriet i mitt andra vapen och då funkade det utan problem. Tror jag har kommit så långt att det är något el fel iallafall.
Några tips?

cSalinas

Inlägg av cSalinas »

Har vapnen samma styrka på fjäder?
Låter som den fastnat på ett läge där motorn inte orkar driva kuggarna.
Annat batteri som ovan sagt eller bättre motor kan funka.
"What dosent kill you, hurts like hell."

Blids

Inlägg av Blids »

Funderar på att testa en gearbox reset, vet inte det fixar saken i sig men har efter att ha kollat runt så verkar det vara ett alternativ

Skriv svar