Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
vapenbrodern

Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Inlägg av vapenbrodern »

Tjena!
Är inte helt ny när det gäller Softairguns, dock är jag helt ny när det gäller Airsoft (<- seriösare spel, inte trädgårdspang), och skulle vilja inhandla en AEG och lite utrustning.
Budget: 1500kr-2500kr för bössan beroende på kvalitet, finesser, driftsäkerhet och utseende.

Personligen har jag alltid funnit P90, Steyr AUG och FAMAS-designen tilltalande, men då jag ska lira i skogen så går P90 bort (trots sitt fina framträdande i SG1 och SGA :P), och FAMAS verkar vara väldigt svårt att få tag på skulle det isåfall falla på Steyr AUG (utseendemässigt alltså). Fördelen med den är att den blir lätt i fram medan den fortfarande har en lång pipa. Kör man med Hi-Cap-magasin kan det bli lite mer störande att skruva upp det, men om man kör med Lo/Mid-cap blir det inga problem. Vidare kan man också välja mellan kikarsiktet och iron sights ovanpå (förutom på Civilian-versionen då, där finns inget siktsystem alls). Me like.

Annars tycker jag även om utseendet på SRC XR8 (Gen III <-- Detta är Gearbox III, eller?)
Fördelar: Ser tuff ut, skjuter ganska hårt (enligt recension).
Nackdelar: (SRC?) Stocken av plast är halvbra enligt någon privatperson på YouTube, dvs den knarrar och kan kanske gå sönder lätt.

Även Scar (Sc01 aka Scar-H och Sc02 aka Scar-L) gillar jag utseendet på. G36 går an, men lite tråkigare ser den ju ut.

Har tidigare ägt/äger just nu:
Skrotad Well MP5 för 300kr (ca 3 år sedan),
Skrotad Mini MP5 AEG (också budget, ca 50m/s)
(Okänt) Colt M4A1 RIS (AEG) 80m/s (begagnad, nypris ca 1400kr) [Denna är trasig/har skurit/behöver kärlek, se tråd -> (www. placeholder .se)]
Fungerande TM mini Bullpup AEG (leksak, ca 50m/s)
Fungerande Umarex Heckler & Koch P30 (Eldriven pistol, 60m/s kanske? Minns ej)

Funderar på att ha ovan pistol (HK P30) som backup i ett hölster.
Nuvarande kundvagn (med SRC XR8 som placeholder):
Bild
http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... u-acm.html
http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... e-acm.html
http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... o-p-j.html
http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... a-c-m.html
Tex: http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... src_1.html

Om någon har orkat läsa såhär långt: Vilken bössa, gärna men inte bara med någon av ovan design, bör jag som nybörjare köpa för skogsspel på 5-15 personer?
Vilken övrig utrustning bör jag köpa? Om det är något jag glömt, säg till :)

Mvh Vapenbrodern

HollowSWE

Re: Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Inlägg av HollowSWE »

SRC har faktiskt utvecklats till ett bra märke så du ska inte dra dig för just det.

Har du funderat över en inriktning du vill köra? Eller är du mer ute efter att bara springa omkring med lite vad som helst?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

@hollow. Mja.
CTR EP3 Championship White, nuff said

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

HollowSWE skrev:SRC har faktiskt utvecklats till ett bra märke så du ska inte dra dig för just det.

Har du funderat över en inriktning du vill köra? Eller är du mer ute efter att bara springa omkring med lite vad som helst?
Hade inte hört talas om SRC innan bara, det var därför (å andra sidan har jag dålig koll på märkena utom TM som man bara hör gott om).
Hm, vad ska jag kalla det... Assault/springa omkring? :P
Egentligen sugen på att köra sniper/semisniper men det är det ajabaja på, dels för att jag är nybörjare och dels för att vi än så länge är lite för få (3-4 pers per lag).
Bloodneed skrev:@hollow. Mja.
Jaså?

HollowSWE

Inlägg av HollowSWE »

@ bloodneed, den informationen fick jag faktiskt av dig ;)

Och Vapenbroder, jag vet inte riktigt hur man ska hjälpa dig då :lol: vad kör ni för inriktning i ert lag? Kanske bäst att utgå från den punkten.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Antar att mja får förklaras. Har på senare tid både fått info och fått uppleva firsthand att det här uppsnäpta företaget leverar ojämnt

Rhino

Inlägg av Rhino »

nu ska vi se här..

SRC gen.3 betyder inte v.3 gearbox, däremot står det på sidan att den har v.3 gearbox.

för att fortsätta och göra någon nytta, spela med bolt är ju lite speciellt, däremot semisniper är inga konstigheter, kan man köra med de flesta längre AEGer, har kört en m14 direkt ur låda @ 120m/s och haft riktigt roligt med den, gjorde det senast igår.

angående utrustning, om du har ett lag, kom fram till något alla trivs i och kör på det, det blir alltid mycket trevligare att lira i ett lag där hela laget ser ut som dom hör ihop och inte folk som temporärt gått ihop för plastkastning.

det går för övrigt bra att PMa mig om du behöver bolla ideer.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

Rhino skrev: SRC gen.3 betyder inte v.3 gearbox, däremot står det på sidan att den har v.3 gearbox.
Oki. v.3 = samma som i G36 bland annat? Bra för eventuella framtida uppgraderingar, något bättre än v.2?
för att fortsätta och göra någon nytta, spela med bolt är ju lite speciellt, däremot semisniper är inga konstigheter, kan man köra med de flesta längre AEGer, har kört en m14 direkt ur låda @ 120m/s och haft riktigt roligt med den, gjorde det senast igår.
Ok! Skulle mao gå att spela lite mer passivt, dra på ett kikarsikte och lira med Steyr AUG (Civilian). Mja, ska jag köra bolt-action-sniper ska det vara gasdrivet, och det är inte förrän senare i min karriär :P
angående utrustning, om du har ett lag, kom fram till något alla trivs i och kör på det, det blir alltid mycket trevligare att lira i ett lag där hela laget ser ut som dom hör ihop och inte folk som temporärt gått ihop för plastkastning.
I see. Låter rimligt.
det går för övrigt bra att PMa mig om du behöver bolla ideer.
Ty :)
Bloodneed skrev:Antar att mja får förklaras. Har på senare tid både fått info och fått uppleva firsthand att det här uppsnäpta företaget leverar ojämnt
HollowSWE skrev:@ bloodneed, den informationen fick jag faktiskt av dig ;)
Och Vapenbroder, jag vet inte riktigt hur man ska hjälpa dig då :lol: vad kör ni för inriktning i ert lag? Kanske bäst att utgå från den punkten.
Såpass. Alltså att själva konstruktionen (stock, pipa, magasin) är klen/dålig, eller att dom misslyckats med interna delar?

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Rhino här på forumet har en gaspistol modell m9

denna m9a skjuter varanat skott blankt varanat skott skarpt, den skjuter efter en stund även auto ..vilket den inte ska

en annnan polare har tokproblem med hoppen som. en tredjes bössa rasade vid första spelet ..

detta på senare tid, därav min misstänksamhet mot det jag annars hört varit ett uppsnäppt företag. men det är möjligt att dessa tre händelser inte definerar företaget i helhet. har andra överhängande bra erfarenheter av dessa märken är detta troligtvis min karma som spökar i närheten av dessa vapen.

Rhino

Inlägg av Rhino »

@vapenbrodern:
i fråga SRC, det handlar mer om internt än om externt, för att tillägga bloodneed inlägg min picka var dåligt smörjd och hade sliten nozzle, det är åtgärdat och pickan rullar fint nu.

G36an har mycket riktigt v.3 låda, v.3 vs. v.2 är en hel vetenskap och religion, jag själv föredrar v.3, men ska man inte öppna lådan spelar det ingen roll.

som "DM" behöver man inte spela så defensivt så länge man inte har någon fet pjäs, jag brukar oftast hänga med de som kör M4or och grejer, just för att jag ligger på samma trim oftast, däremot skulle jag säga att bössan bör ligga mellan 120-130 för att det ska ge någon märkbar effekt.

my two cents.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Skriv svar