Hur hårt/snabbt bör ett nybörjargevär skjuta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
christian holmberg

Hur hårt/snabbt bör ett nybörjargevär skjuta?

Inlägg av christian holmberg »

Hur hårt/snabbt bör ett nybörjargevär skjuta sett ur ett säkerhetsperspektiv? För att göra frågan mer detaljerad vad rekommenderas till Close quarters combat (CQC) och vad rekommenderas till utomhusspel? Finns det något mer att tänka på?

Ni säger att nybörjare inte ska spela som sniper då dessa bössor behövs trimmas till sådana nivåer att man måste ha ett vist säkerhetsavstånd för att inte riskera skada motståndarna. Anledningen till jag undrar över detta är att jag sitter hemma och försöker "reparera" mitt gevär. Och när jag tittar på reservdelar så ser dessa kuggarna roligare ut att köpa än dom här. Lika dant är det med andra reservdelar :mrgreen: .

Haarax

Re: Hur hårt/snabbt bör ett nybörjargevär skjuta?

Inlägg av Haarax »

13:1 Gears kommer garanterat att skapa overspin, alltså flera skott på semi o inte du uppgraderar och moddar. Själv började jag med en flathoppad G&G bössa som gjorde lite över 100M/S med ett 11.1v med 15-20c, så cirka 20 skott i sekunden. Med flathop kunde jag nästan nå 70m, någorlunda pricksäkert. Så jag rekommenderar detsamma, uppgradera hopup innan gearboxen.

Utomhus brukar jag själv hålla mig runt auto A, ser ingen vits med de extra 10-15 ms i auto b.
Cowards die in shame

ohman

Inlägg av ohman »

Håller med Haarax gällande 100 m/s, det är perfekt att börja med, du kan lira inomhus, och utomhus. En bra hop gör att du inte märker någon större skillnad vid utomhusspel heller.

Däremot när det gäller skog så är jag tvärs om mot Haarax, ser inte poängen med Auto A över CQB, så antingen kör jag kring 100 m/s eller så kör jag 130 m/s (och sidearm för närstrid förstås).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Marcules

Inlägg av Marcules »

Cqc/cqb spel brukar ha en maxgräns på 100m/s med 0.2 g. Vissa ställen kör med 104 m/s. Detta gäller ju då för alla, nybörjare som gammal räv. Utomhus brukar de flesta spel ha vsaf-tabellen eller liknande där säk-avstånden finns för de olika klasserna. Tanken med säk-avstånd är att kulorna max ska ha en anslagsenergi på 1J när man blir träffad av dem.

Jag skulle rekommendera cqb trim (100m/s) för en nybörjare, speciellt om man bara har en huvudbössa och ingen sidearm. Då kan man fortfarande spela överallt och alltid skjuta utan att tänka på säk-avstånd.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar