hej alla! jag sitter på en umarex g36c sportsline. den är som ni nog känner till främst ett cqb-vapen. jag vill dock göra den lite mer precis på längre avstånd. därför funderar jag på att göra lite förändringar på framförallt pipan. men jag har några frågor:
1. jag tänker att det behövs en precisionspipa, är det rätt?
2. jag vill också ge den ett mer long range-utseende, ock tänker då att jag vill byta ytterpipa. går det och har ni isåfall förslag på sådana, gärna lite längre pipor
3. om en längre ytterpipa inte är möjlig, är det möjligt att sätta i en precisions-pipa och sätta på en "ljuddämpare" för att få lite längd på pipa?
väl mött
ytterpipa G36C
Re: ytterpipa G36C
1. Nej - Börja med att byta hop up gummi och spacer i första skedet (billigare och ger större effekt). Rengör också pipan i samband med att du byter gummi och spacer.
2. Du byter inte ytterpipa på den modellen, du lägger till en förlängning, denna kan vara i form av pipa eller ljuddämpare vilket som nu passar dig bättre i smaken. Här har du en komplett front för en fullång G36 t ex: http://www.taiwangun.com/en/conversions ... aign-id=14
3. Ja - Men tänk på att om du ändrar längden på innerpipan så behöver du också ta hänsyn till cylindervolym och fjäderstyrka (det är fullt möjligt att ha en lång ytterpipa och en kort innerpipa dock). Du får inte automatiskt bättre precision för att du monterar en lång innerpipa. Läs mer här: viewtopic.php?f=20&t=8408
2. Du byter inte ytterpipa på den modellen, du lägger till en förlängning, denna kan vara i form av pipa eller ljuddämpare vilket som nu passar dig bättre i smaken. Här har du en komplett front för en fullång G36 t ex: http://www.taiwangun.com/en/conversions ... aign-id=14
3. Ja - Men tänk på att om du ändrar längden på innerpipan så behöver du också ta hänsyn till cylindervolym och fjäderstyrka (det är fullt möjligt att ha en lång ytterpipa och en kort innerpipa dock). Du får inte automatiskt bättre precision för att du monterar en lång innerpipa. Läs mer här: viewtopic.php?f=20&t=8408
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=24758
Om du har den bössan som recenseras i den här tråden så kan du väl inte ens göra något. Den verkar inte kunna ta bort flamdämparen.
Om du har den bössan som recenseras i den här tråden så kan du väl inte ens göra något. Den verkar inte kunna ta bort flamdämparen.
-:Skogsfrisk:-
Sant Marcules,
Det enklaste är att titta på flamdämparen, är den i plast så är du körd, då kan du inte byta något alls. Då är nog det bästa att låta den vara som den är, och sedan investera i en JG i rätt format istället.
Det enklaste är att titta på flamdämparen, är den i plast så är du körd, då kan du inte byta något alls. Då är nog det bästa att låta den vara som den är, och sedan investera i en JG i rätt format istället.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
nej precis, flamdämparen är i samma del som resten av pipan. är ingen expert på airsoft-vapens uppbyggnad, så tänkte att det gick att byta ut hela pipan mot en med jänga längst ut, men det kanske inte går...
tack iallafall för svar, får fundera på att kanske köpa ett nytt vapen och arbeta därifrån.
tack iallafall för svar, får fundera på att kanske köpa ett nytt vapen och arbeta därifrån.
Tyvärr är det så att sportlineversionen har en korkad lösning på pipan, tittar du på prolineversionerna så har de utbytbara pipor.
Det är smått obegripligt att de inte använt samma fastsättning på sportline, men så är det tyvärr.
Det är smått obegripligt att de inte använt samma fastsättning på sportline, men så är det tyvärr.