Val av vapen nybörjare.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Alber

Val av vapen nybörjare.

Inlägg av Alber »

Tjena alla!
Jag har tittat runt här i forumet och läst många trådar om hur man ska välja vapen och jag vet att det är en smak sak osv. Men jag tänkte ändå fråga er eftersom ni har spelat mer än vad jag gjort och vet vilka vapen som funkar.

Jag har en budget på ca 1500kr för självaste vapnet, snålt kan man tycka. Men anledningen till att jag vill ha det så billigt är för att jag vill lägga till en bra laddare och lipo batteri på direkten. Jag gillar m4 och AK. Jag har även tänkt uppgradera vapnet med nya bättre delar i framtiden så det ska också vara möjligt.

Uppskattar verkligen den tiden ni lägger för att hjälpa mig
:) .

Metalman_666i

Re: Val av vapen nybörjare.

Inlägg av Metalman_666i »

Hej,

Ett tips är att kolla in Airsoftbörsen här på forumet. Där kan man hitta billiga och bra begagnade bössor. En fördel med att köpa begagnat är att man kan få med några magasin eller andra tillbehör som sikten och sådant. Det står i annonserna vad som följer med vid köp.

Ett annat tips är att gå in på airsoft.nu där hittar man en lista på alla (de flesta iaf) svenska återförsäljare.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Alber

Inlägg av Alber »

Tack för snabba responsen. Jag har redan varit inne på alla ÅF Och kollat runt i timmar... Jag föredrar att köpa nytt men jag kan ändå kolla på begagnade. Vilken sektion hittar jag airsoftbörsen här på forumet eller är det en hemsida ?

ohman

Inlägg av ohman »

Här har du info om hur du kommer åt airsoftbörsen: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =31&t=2535

Ett alternativ är också (om du vill köpa nytt) att titta på återförsäljare utanför Sverige, men inom EU där priserna är lägre (t ex polen, grekland osv).
Taiwangun och Gunfire brukar vara populära och det finns fler i återförsäljarkategorin här på forumet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Alber

Inlägg av Alber »

Nu har jag hittat den bössan som "stack" ut ... Ska nog skaffa den från TG. Men efter att jag hört vad folk har o säga har på forunet. Det blir en CYMA 028A AK47 Tactical.

Haarax

Inlägg av Haarax »

Cyma 028 funkar helt okej, men jag skulle rekomendera dig att lägga till några hundralappar för en Cyma AKS74u eller AK74 (040-Serien).

Går som klockor!
Cowards die in shame

Alber

Inlägg av Alber »

Tackar för att du tar din tid och svarar så snabbt... Skulle du va schysst och länka mig. Köpte från alla ÅF i Sverige och eu. Tack

Haarax

Inlägg av Haarax »

http://shop.ehobbyasia.com/cyma-aks-74u ... qacHvnhCUk AKS74u
http://shop.ehobbyasia.com/cyma-ak74-wo ... qacPPnhCUk AK74 med trä
http://shop.ehobbyasia.com/cyma-ak47mn- ... qacc_nhCUk AK74 Utan trä

Har du en inomhus bana i närheten kan jag varmt rekommendera AKS74u! Den är riktigt lätt och smidig runt hörn, speciellt med fällstocken.

Obs, sidan har ingen tull har jag för mig. Men det är bara att leta efter Cyma 045 på andra sidor. :)
Cowards die in shame

Alber

Inlägg av Alber »

Du är f*n grym... :D
jag kommer köra utomhus... Tänkte dra med den sista länken där. Har du köpt från denna förut? Isåfall leverar dem till svergie och är den pålitlig?

Haarax

Inlägg av Haarax »

Köpte ett par kuggar för några månader sedan, fick hem dem efter cirka 7-9 dagar. Sidan är väldigt populär inom Sverige!
Cowards die in shame

Skriv svar