Uppgradera min M4

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Quilles

Uppgradera min M4

Inlägg av Quilles »

Hejsan jag är så hemskt sugen på att uppgradera min m4 så man kan använda quick spring. Och har upptäckt att det är nog billigast och byta ut hela gearboxen.

Frågan är då om man skall bygga ihop en gearbox själv eller köpa en komplett. Är ute efter att ha så tyst och bra rof som möjligt. Och då kunna ha chansen att byta ut fjädern vid behov av spel planen. Vill dessutom kunna köra deans och 11.1 lipo.

Så min fråga till er är.
Vilket blir det bästa alternativet, bygga en gearbox från scratch eller köpa en komplett.
Hittat denna på airsoftpro http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=3504
Undrar om detta är något bra.
Eller om ni "bygger" en till med med delar så jag vet vad som är bästa Örebro mina behov.

Tack på förhand Quilles

Quilles

Re: Uppgradera min M4

Inlägg av Quilles »

Skulle du kunna slänga upp en lista på vad du hade köpt för delar. Sitter inne på airsoftpros hemsida och kollar lite.

Acepalm

Re: Uppgradera min M4

Inlägg av Acepalm »

Synd att airsoftmechanics dött av, svårt att referera till bra byggloggar och rekommendationer på rak arm med lite tid att skriva men gearboxen du länkade var väldigt out-of-spec om du frågar mig, i princip alla delar går att få bättre fast för samma pengar. Att folk öht rekommenderar DSG till nån som inte skruvat tidigare förgår mig. Ska det funka pålitligt är det mer än att bara shimma boxen och stoppa ihop.

Kolla in på airsoftsniperforum.com och ta del av nybörjarguiderna där, rekommenderar även "Holy grail to building a DMR rifle" eller vad den nu heter, mycket tas upp där som även kan omsättas på en vanlig karbin. Tätning och då framförallt med konsekventa utgångshastigheter är A och O. Må vara riktat till snipervapen på det forumet men i sånna byggen värdesätts samma saker som man bör eftersträva.

Brillarmory säljer nästan uteslutande bara bra delar för en komplett gearbox, kolla där om du kan bygga dig något vettigt, kanske något dyrare men det kan du spara in på gearboxskalet som är fullständigt onödigt för din applikation (antar jag)

Kan med hedern i behåll iallafall rekommendera SHS kuggar med erfarenhet av samtliga, bra bang for the buck. Detsamma gäller airsoftpro överlag men finns bättre saker för samma pengar :)

/En som skruvat tillräckligt med v2
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Skriv svar