G36

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Allaspappa
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 15, 2015 9:18 pm

G36

Inlägg av Allaspappa »

Jag tänker skaffa mig
http://www.teknikmagasinet.se/produkter ... r/h-k-g36c
Är det någon som vet magget som följer med, är det ett highcap eller ett mag som bara rymmer 48 kulor?

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: G36

Inlägg av eoz »

Hej Allaspappa! Välkommen till hobbyn! Gör dig själv en tjänst och köp inte den där. Den är fruktansvärt dålig! Köp någonting begagnat från forumen hellre.

Det kan verka attraktivt med det där priset, men nästan vad du än ska göra så kommer du förmodligen att bli väldigt besviken. Den där bössan kommer endast skjuta något tiotal meter, hålla väldigt dåligt och inte vara rolig att ha och göra med på något sätt.

Förklara gärna mer vad du ska med bössan till och så, så kanske vi kan hjälpa dig mer. :)
Senast redigerad av 1 eoz, redigerad totalt 0 gånger.

Allaspappa
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 15, 2015 9:18 pm

Re: G36

Inlägg av Allaspappa »

Jag har suttit och kollar på forumen, men anledningen till att jag var sugen på den är för att den kostade bara 1000:-
Jag har handlat ett sniper gevär av en här på forumet, men jag tänkte köpa en AEG till CQB användning då mitt nuvarande är en firepower multishot :)

EDIT: vad är det som är dåligt med den? Tänkte om det bara är mindre saker så kan jag nöja mig med det :)

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: G36

Inlägg av eoz »

Såg mer info efter att jag redigerat. Låter förra stå kvar och skriver mer. 1000:- kan du möjligt få någonting relativt trevligt för vad gäller begagnat marknaden.

Har du en firepower multishot? En shotgun alltså redan? Vad är det för sniper du köpt? Hur länge har du spelat?

Att spela sniper är väldigt svårt och kräver generellt sett helt sinnessjuka investeringar i form av tid och pengar för att vara värt det. En riktigt riktigt äckligt bra sniperbössa kostar mellan 6-12kkr och kräver många timmars skruvande rent generellt.

Problemet i airsoft är att det tenderar att vara så att en väl ihopsatt AEG skjuter i stort sett lika långt och rakt som en normal sniper. Snipern skjuter dock mycket mer långsamt, vilket blir en stor nackdel.

Om du ska köra sniper så tvekar jag även på att du vill ha en AEG som secondary. Man blir EXTREMT osmidig med två fullstora vapen på sig. Väldigt otympligt.

Det bästa du kan göra, tror jag, är att skaffa en pistol sidearm med ett par magasin. Om folk är för nära en sniper har någonting gått fel, så det är ingenting man ska satsa Järnet på. En bra sidearm med 1-3 magasin samt en sniper är förmodligen optimal setup. Då kan du ha ett lätt kit med ett bälte med 3-5 sniper mag, 1-3 pistol mag, radio samt pistol. Sjukt nice med rörliga snipers. Även lättare med kamouflage om du faktiskt har mindre grejer att släpa på!

Allaspappa
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 15, 2015 9:18 pm

Re: G36

Inlägg av Allaspappa »

Snipern jag har är en king arms r93
Pistol har jag som sidearm till den :p


Tänkte ha g36an till cqb då jag inte ids spela med shotgun alla gånger
Plus att jag gillar hur g36or är
Och jag har kollat efter nå runt 1000 tycker det mesta verkar gå på mist 2500 typ

Hur länge jag spelat - inte allt för länge vet allt det där med att aegs kan bli som sniper men enligt tabellen som alla länkar kan jag ha längre distanser med en bolt action (tänker dock inte uppgradera den än vill spela lite med den så ingen blir skadad)

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: G36

Inlägg av eoz »

Om det är just G36 du är ute efter så skall det finnas på begagnat marknaden här på forumen för inte så mycket. Väldigt många väldigt fina sådana ute för strax över 1000 lappen. Jag skulle inte köpa den där. CQB kommer vara för långa avstånd för den... Har du en fin pistol kommer du kunna skjuta längre och mer träffsäkert med den. Många pistoler tar runt 25 kulor, alltså ungefär hälften av den där G36an.

Enligt mig mycket värdare med pistol. Skriv i PM så kanske vi kan ordna en deal för en begagnad G36 från mig om du vill.

Allaspappa
Inlägg: 13
Blev medlem: lör aug 15, 2015 9:18 pm

Re: G36

Inlägg av Allaspappa »

Bumpar nu den här tråden med en fråga från en kompis

http://imgur.com/jqj9q79

http://www.teknikmagasinet.se/produkter ... -hok-g36-c

funkar det där magasinet till den där g36an
även om magasinet inte är bäst, han vill ha det fixat till i helgen

tack för alla svar tidigare också :D


Edit: Den han köpte den av har för sig att det var en JG g36c

Skriv svar