Underhåll
Hej, är ny börjare, Har köpt ett hyffsat vapen, men vill att den ska hålla, längre Köpte AMOEBA AM-013,
så vad bör jag tänka på efter ett spel,
Vad bör jag titta på, för att underhålla den, så att den har bra livslängd, Vad bör jag tänka på?
Vad behöver jag köpa , för att underhålla den på ett bra sätt? Vilka fetter rekommenderar ni?
Samt kanske en 120 fjäder( har redan 115, med köpet), eller en bättre pipa( om det behövs), vill ha lite längre räckvidd samt precession,
gummi, hopupp eller liknade, vad rekomenderar ni , efter ett cirka 3 månader eller mer, för att den ska bli bättre.
tacksam för svar
Mathias
underhåll samt uppgradering
Re: underhåll samt uppgradering
Du kan strunta i att byta fjäder. Ny pipa, bättre hop up och ett bra gummi är allt du behöver. Ska du byta fjäder så byt hellre ner dig så du får så kort säkerhetsavstånd som möjligt. Speciellt när man är nybörjare är det bra om man har minimalt säkerhetsavstånd, av flera anledningar.
-:Skogsfrisk:-
Tack för svaret, gissar att jag får spela ett tag, innan jag byter, pipa och hop up, gummi, om man vill lägga ut( dvs förbättra asg), vad ligger kostnaden på? Om man beredd att lägga ut lite?
Samt underhålls frågan...
Tack for svaret Marcules
Mathias
Samt underhålls frågan...
Tack for svaret Marcules
Mathias
Det är väldigt olika, beroende på vad du väljer.
Pipa: Madbull gör bra pipor till bra pris (4-500 kr), även deras stålpipor (steelbull) är riktigt bra med tanke på vad de kostar. Men du kan också köpa Prometheus t ex och får då betala närmare 1000 kr för en pipa.
Gummi: Madbull blå, kostar ca 200:- inom landet för ett paket med två gummin.
Hop up: Om den ens behövs bytas så byt till Madbull Ultimate-huset, eller hus med liknande design t ex Prowin. Tveksamt att du hittar inom landet (utom för vansinnespriser kring 1000 kr och uppåt), men du hamnar på en 3-500 kr om du beställer utomlands (prowin är billigare).
Slår ett slag för att du köper en H-spacer också om du ändå håller på att byta gummi. Kostar 40:- eller så.
Pipa: Madbull gör bra pipor till bra pris (4-500 kr), även deras stålpipor (steelbull) är riktigt bra med tanke på vad de kostar. Men du kan också köpa Prometheus t ex och får då betala närmare 1000 kr för en pipa.
Gummi: Madbull blå, kostar ca 200:- inom landet för ett paket med två gummin.
Hop up: Om den ens behövs bytas så byt till Madbull Ultimate-huset, eller hus med liknande design t ex Prowin. Tveksamt att du hittar inom landet (utom för vansinnespriser kring 1000 kr och uppåt), men du hamnar på en 3-500 kr om du beställer utomlands (prowin är billigare).
Slår ett slag för att du köper en H-spacer också om du ändå håller på att byta gummi. Kostar 40:- eller så.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Vilka aspekter av den hop-upen är det som är önskvärda? Är det designen på hjulet som trycker ner armen mot spacern som är det man vill åt?ohman skrev: Hop up: Om den ens behövs bytas så byt till Madbull Ultimate-huset, eller hus med liknande design t ex Prowin. Tveksamt att du hittar inom landet (utom för vansinnespriser kring 1000 kr och uppåt), men du hamnar på en 3-500 kr om du beställer utomlands (prowin är billigare).
I min bössa så sitter det redan ett hus som ser likadant utvändigt, så är lite osäker på det är lönt att ens testa något annat..
Japp, det är designen på hop inställningen, så har du ett hus med den designen så behöver du inte bekymra dig om att byta.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Lånar tråden lite och ställer en liten fråga.
Vad använder man h-spacers till och var sitter dem?
Vad använder man h-spacers till och var sitter dem?
H-spacern sitter i hop up huset och är delen som trycker på hop up gummit. Skillnaden mellan en vanlig spacer (eller nub) mot en H-spacer är formen, vanliga är normalt sett cylindriska och ser därför ut som en fyrkant om du ser dem framifrån, medan en H-spacer ser ut som ett H framifrån.