Svinbilligt ghetto lasersikte?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Chibs

Svinbilligt ghetto lasersikte?

Inlägg av Chibs »

Long story short: Jag skjuter som en stormtrooper, kan inte se kulbanan genom mina svagt tonade skyddsglasögon, och jag har inte en stor budget att punga ut på en lampa (för att se kulbanan lättare) eller ett fancy lasersikte för flera hundratals kronor.

En sådan här liten skitsak man brukade använda för att leka med katten med när man var mindre: http://highcap.se/laser/liten-laserpeka ... 00108.html

Bara 29 spänn... Tänkte måla den svart och sätta fast lite snyggt under bössan och sen ha igång lasern hela tiden under spel.
Ingen att ha i ljusa förhållanden men de fungerar ju helt ok i mörka rum och korridorer.

Försökte googla runt lite och kolla så att de är helt ofarliga (Tänker på folks stackars ögon) men har fått lite olika sökresultat...

Vad tror ni? Dålig idé?

LiquidSnake

Re: Svinbilligt ghetto lasersikte?

Inlägg av LiquidSnake »

Rent spontant så känns det som en otroligt jäkla skitkass idé...
För om du nu inte kan sikta pga. dina stormtrooper-skills och mörka skyddsbrillor, hur ska du då kunna hålla ordning på vart du pekar med lasern?
Mitt råd är att du köper ljusare glas till bågarna/nya skyddsglasögon och samtidigt lär dig hur ditt vapen skjuter.

Chibs

Inlägg av Chibs »

LiquidSnake skrev: [...] hur ska du då kunna hålla ordning på vart du pekar med lasern?
Jag riktar vapnet i fiendens generella riktning och ser vart pricken hamnar? Sen flyttar jag vapnet så att pricken är på fienden och då vet jag med säkerhet att jag nu siktar på dem (och bör träffa om jag nu skjuter) :lol:

Att lära mig hur mitt vapen skjuter är väl problemet i grund och botten; jag vet inte hur mitt vapen skjuter. Stod och sköt mot en 50 cl flaska på 6 - 7 meters håll och använde mig av mitt rödpunktssikte. Träffade inte en enda av 20+ kulor. Utan att kunna se kulbanan så vet jag ju inte om kulan går över, under, höger eller vänster om målet. Har därför tröttnat på rödpunktssiktet och anser att det vore smidigare att se en prick på personen jag siktar på för att bekräfta att det är just precis dit som vapnet är riktat, istället för att lita på siktet och missa varenda skott när jag anser att jag bör träffa.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Använd siktet kan ju vara ett tips?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Chibs

Inlägg av Chibs »

p33krN skrev:Använd siktet kan ju vara ett tips?
Haha, det är det jag försökt med men det går ju inget vidare :lol:

Kulan hamnar inte där jag siktar. Om jag höftar och inte använder siktet så träffar jag kanske 65 - 70% av alla skott. Försöker ju höra vad jag träffar för att få reda på om kulan åker till höger eller vänster om spelaren jag skjuter mot då jag inte ser kulbanan. Kollar jag dock genom siktet och har det rakt på fienden så träffar jag färre gånger än om jag bara skulle höftat skottet. Därför funderar jag på ett lasersikte för att göra det ännu lättare att skjuta från höften och därmed kanske öka antalet träffar jag får.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Ställ in siktet eller skaffa ett rödpunktssikte.
#dualtubemasterrace

livewire

Inlägg av livewire »

Have both eyes open next time and you'll see where it goes, or use a larger target, some flytt låda or something so you can see the hits, to be honest you'll probably have as much a problem trying to see the red dot at distance as you do using your current sight, buy it and go out in the to the forest point at things at distance and you'll see the reflective capabilities of material in a forest is piss poor and hard to see
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Chibs

Inlägg av Chibs »

Lasersiktet var mer tänkt för inomhusbruk på arenor med mörkare delar; inte skogsspel.

Men men, tror det blir att slopa den idén för stunden och ställa upp en bit kartong eller något och köra prickskytte för att se vart kulorna tar vägen när jag kollar genom siktet. Sen blir det väl att testa med skyddsglasögon utan tonade glas för att se om kulbanan blir lättare att se!

Annars blir det väl att gå tillbaks till att blunda, skjuta och hoppas på det bästa ;)

p33krN

Inlägg av p33krN »

Du ska inte behöva se kulbanan om du bara har ett bra inställt sikte.
#dualtubemasterrace

Chibs

Inlägg av Chibs »

p33krN skrev:Du ska inte behöva se kulbanan om du bara har ett bra inställt sikte.
Nej, men det skadar ju inte att kunna dubbelkolla så att kulorna verkligen går dit man siktar :D

Skriv svar