Uppgaradera Gearbox

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gendiz
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jun 23, 2015 8:28 am

Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Gendiz »

Hej !
Jag har den Dboys M4a1 och är sugen på att sätta i en 130/140 fjäder iden och prespipa. Men jag är osäker på hur stabil och hållbar gearboxen är. Så finns det någon som erfarenheter av Dboys eller om någon har bra tips på vad jag behöver byta i Geraboxen och kanske bra ställen att köpa så det slipper kosta 2-3k för att uppgradera allt som jag landat på när jag tittat runt lite...
Tacksam för svar :)

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Cleaner »

Min fråga är:
Varför ska du ha in en sån stark fjäder?

Ska du bygga en semisniper ( DMR)?

annars satsar du på bra gummi, fixar hopen så skall du se att du når långt med nuvarande setup.
Prickskytt

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Mrmonkeey »

Säger precis som cleaner. Sålänge du inte ska bygga om till dmr så.är den fjäderstyrkan totalt onödig.

Fast oavsett så skulle jag börja med o fixa hoppen o pipa o se till att systemet är tätt.
där kommer du ändå öka i ms utan att öka fjäderstyrkan.
vilket sparar motorn oxå.
samt hög ms=långt säkerhetsavstånd.

Och man vinner absolut mest precision och räckvidd med sjyst hopup och tätt system mot starka fjädrar

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av eoz »

Håller helt och hållet med de 2 andra svaren. Fixa din Hop. En ny pipa är absolut okej om du vill fixa också.

Täta allt som går, kolla så att nozzle är oringad och så. Kolla efter läckage. Med bra hop (R/flat/IR/Suguru) eller bara en bra helt vanlig hopp och tätt i övrigt får du sinnessjuk räckvidd! Många med täta bössar och R/flat hop kan skjuta 80m eller mer med bössor som går runt 100M/sekund. Har du kronat bössan? Min erfarnhet av Dboys är att de är rätt heta ur lådan.

Gendiz
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jun 23, 2015 8:28 am

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Gendiz »

Vad är en bra hop up? Hur vet man det och vad menas med
R/flat hop? Har kollat runt lite på hopup gummi men fattar inte direkt skillnaden på dom, har kommit så långt att man ska ha hårdare gummi om.bössan ska skjuta hårdare :/

Gendiz
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jun 23, 2015 8:28 am

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Gendiz »

Okej tack så mycket för tipsen!
tror du att det fungerar med Elements h - Spacer? Fattar inte riktigt vart den ska sitta men det får jag ta o kolla upp :)

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Mrmonkeey »

Elements h-spacer är bättre än orginal. Men maple leafs har en liten annan konstruktion som gör den överklassat bättre
Än övriga h-spacers.
spacer kallas ibland oxå nub i hophus. Om du googlar bilder på hophus

Gendiz
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jun 23, 2015 8:28 am

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Gendiz »


Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Mrmonkeey »

Yep.
undersidan där ska ligga mot pipan.
då blir det en större yta som tar emit kulan och därmed ger en bättre hopp effekt

Gendiz
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jun 23, 2015 8:28 am

Re: Uppgaradera Gearbox

Inlägg av Gendiz »

Funderar på Dream armys hop up hus för att komma ner lite i pris
Är det bra eller det är bort kastade pengar?

Skriv svar