För små kulor.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
wolfpack50
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 23, 2014 10:56 am

För små kulor.

Inlägg av wolfpack50 »

Tjena mina BBs tog slut häromdagen så var tvungen att åka och köpa nya, tyvär så hade dom inte affären kvar de vanliga kulorna som jag brukar köpa (power BBs 0,25 :5,95 +/-0,01) så jag köpte (0,20 g kalashnikov kulor) (5,94-5,95mm). bär Jag kom hem så skulle jag avfyra några salvor men bössan bettede sig konstigt? Ibland sköt den inte, feedade väldigt dåligt, och ibland kom det ut kulor som bara rullade ut, typ som att man står och kissar på ett träd, och träffsäkerheten va katastrofal. Detta berodde förmodligen på vikten. Men min fråga är om kulorna kan vara för små så att dom inte får tillräckligt med fart från pipan. Har ingen aning om vad det kan vara, vissa kulor rullade ut från pipan. kan de vara något fel med bössan eller borde jag skaffa bättre kulor.

Sedan en sista fråga vad skulle ni rekommendera för vikt på kulorna 0,25-0,28-0,30?
Tack på förhand, blev lite längre än vad jag hade tänkt mig.

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: För små kulor.

Inlägg av Cire »

Det märket är riktigt uselt imo, så troligtvis pga dåliga kulor som det blev så och ingenting med att kulorna skulle vara för små.

wolfpack50
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 23, 2014 10:56 am

Re: För små kulor.

Inlägg av wolfpack50 »

Fan va seegt, man blir ledsen inombords när sakerna inte fungerar. Betalade typ 200 spänn för den skiten, aja får köpa nya😥. Haha om någon vill ha 5000 skitkulor hör av er till mig :lol:

Vilket märke skulle ni föredra, gold fire är det något att rekommendera?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: För små kulor.

Inlägg av BlackGoat »

Låter som riktigt opolerade kulor som gör att magasinet inte matar samt att hoppen fuckas upp.
Vi i laget har kört en hel del med 101-inc biokulor. Finns på röda stjärnan. Polerade och fina.
Matat perfekt i alla bössor vi kastat på dem.

Kulvikt är en smaksak. Tyngre kulor håller energin längre och blir mindre påverkade av vind, men flyger segare genom luften.
Inomhus kan det vara värt att gå ner lite i vikt för att komma fram snabbare och ingen direkt vind att ta hänsyn till

Laget kör generellt 0.28 i allt. Köpte precis 75000 0.30 tillsammans så nu blir det den vikten ett tag :P
Funkar bra även i min standardtrimmade Marui mp7 med sina 55m/s @ 0.28

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

wolfpack50
Inlägg: 10
Blev medlem: mån jun 23, 2014 10:56 am

Re: För små kulor.

Inlägg av wolfpack50 »

Tack för hjälpen:) En sista fråga mitt vapen går 110 m/s med 0,2 g och runt 100 med 0,25, är det för tungt med 0,3 eller borde jag satsa på 0,28? :?:

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: För små kulor.

Inlägg av BlackGoat »

Spelar du mest utomhus på lite längre avstånd kan det vara värt att gå upp lite i vikt som jag skrev ovan :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: För små kulor.

Inlägg av bobo »

Jag kör 0,28 i alla mina vapen 😊
Så jag håller med om att köra tyngre kulor.
Tänkte köra 0,30, men fanns inga bra bio
I den lokala butiken
å Green devil är ju typ slutsålt överallt

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: För små kulor.

Inlägg av Marcules »

Fast köp inte på dig några stora mängder med 101:s biokulor. Vissa av deras batcher har vart helt värdelösa med pipstopp och kass matning som följd. Om du vill ha bio skulle jag satsa på Green devil om du hittar dem i lager någonstans, annars typ King arms bio.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar