"Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som sniper?"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Bloodneed »

Conny det är ingen som förbjuder någon att göra något, det här är ett perspektiv på rollen sniper som försöks förmedla. dels för att spelstilen kräver mer av dig som spelar samt mer av plånboken. En generell debatt kan inte färgas av att just du är bra på att bedöma avstånd. Har själv tyvär fått erfara vad nybörjare med högtrimmade sniperbössor kan göra för skada och sedan bjudit på ursäkten att man inte visste att man varit innan för säk.. och därav tycker jag att det är bra att man har smakat lite på hobby lite innan man tar på sig rollen som sniper.

"Olycker kan alltid hända ingen är 100% felfri även den mest erfarna spelaren kan göra ett misstag " så sant men olyckor i 150 mps ska absolut inte hända och möjlighterna til misstag ska så långt som möjligt försöka minimeras. men med det sagt. Alla styr över sin påse pengar, alla är fria att göra vad dom vill.. men det finns också ett ansvar
CTR EP3 Championship White, nuff said

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Conny81 »

inte påstått någon förbjuder något hehe :) menade bara att om man vill testa spela som sniper så varför inte prova liksom , om ingen hade provat hade det intte funnits några i något spel.. :)

absolut måste man sj ha ansvar ang olyckor.. det instämmer jag med men trots det kan saker ske , det behöver inte just vara med bössan tex ..man kan skada sig på alla möjliga sätt .. m,en absolut instämmer jag med dig ang högtrimmade vapen osv.. sen får man oxå ha lite i åtanke vissa e där o spelar för föärsta gången och istället för att skrämma iväg dom så kan man svara på frågor och vara tillmötesgående istället och vill dom testa ett snipervapen tex låt dom testa den på banan :)

sen vill kanske inte alla spela just som värsta elitstyrkorna alla gillar olika , det som är så kul med airsoft man e ganska obeghränsad i spelstil många kommer på egna ju , sn iper , recon eller vad som helst :) hoppas du förstod mig rätt nu kanske bara uttryckte mig klumpigt i mitt förra inlägg...

trevlig söndag på er

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Twist »

Det är skillnad på att vara nybörjare både på airsoft i stort och på att spela som sniper, och på att bara vara nybörjare på att spela som sniper. Ju mer som är nytt desto större är risken för olyckor och desto mindre är chansen för att man ska ha roligt.

Det är därför de flesta spel till dator och konsol har olika svårighetsgrader och är upplagda så att man lär sig behärska en sak i taget. Annars hade ingen blivit duktig och haft roligt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Twist »

Det är alltså bara ett gott råd i all välvilja. Gå inte in på "extreme" innan du har kommit in i spelet.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Conny81
Inlägg: 59
Blev medlem: tor nov 28, 2013 2:56 am

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Conny81 »

hehe :) okej trodde du svarade på mitt senaste inlägg :) men då vet jag :) my bad..

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: "Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som sniper?"

Inlägg av Darkburrow »

Jag vill börja som sniper då jag varit fascinerad av det sen jag varit en liten skit, i dagsläget är det lite "Challenge accepted", jag gillar en utmaning :)

Skriv svar