"Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som sniper?"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hagis
Inlägg: 14
Blev medlem: tor mar 14, 2013 5:28 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Hagis »

Okej jag säger inte emot :) Jag är ju van med min trädmarkör (paintball) så jag tänkte inte riktigt på den aspekten! Det sitter liksom redan i ryggen med avståndet!

I rest my case :)
I'll slap you so fucking hard It'll feel like you kissed a freight train
Fuck you
Read more at http://www.songmeanings.net/songs/view/ ... m7ctwAf.99

caladria
Inlägg: 114
Blev medlem: fre maj 25, 2012 4:06 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av caladria »

Jag förstår vad Hagis menar, jag kommer från det militära, därav intresset i airsoft. Tidigare spelat lite paintball också och spenderat mycket tid i skog på diverse övningar och jobb.

Med den erfarenheten så gjorde jag bedömingen när jag började spela att mitt säkerhets tänkande låg på en hög nivå. Vilket det också har gjort, köpte tidigt en sniper för att njuta av spelet ur den aspekten. Vilket har gått alldeles fint och bra. Dock har jag påträffat en del människor som haft svårt med att bedöma avstånd.

Men jag skulle nog säga att om du inte besitter denna kunskap är sniper inte något att börja med, skulle inte heller rekommendera en 120-130 ms AEG då detta är väldigt smärtsamt att få en autosalva i ansiktet.

Börja med en 100 ms AEG och kör där ifrån, sen kommer man utvecklas. Men detta behöver absolut inte gälla för alla. Men kan vara bra att tänka på och följa.

Kitt
Inlägg: 2
Blev medlem: lör aug 10, 2013 4:08 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Kitt »

Hej,
Jag är ny här på forumet samt till airsoft världen.
Jag har ett stort intresse för sniper och tillbehör vad gällande spel.
Fick tipset av en kompis att kolla på en M14 AEG då denna både är en AEG som kan köra semi/full-auto samt att den går bra att använda som sniper om man vill.
Efter många om och men så bestämde jag mig för en G36c då denna är riktigt snygg (i mina ögon) och funkar bra till det mesta vad jag har läst.
Den är även möjlig att bygga om med bodykit till en G36k eler till en SL8/SL9 som alla är fina sniper dugliga modeller (eget tycke).
Har jag gjort ett bra val tycker ni eller ska jag kanske satsa på en fullblods sniper? (i framtiden)

//D
-----------------------------------------------------------------------
JG HK416D @ 120m/s 20rps
ASG STI Tac Master @ 95m/s

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Stygge »

Omöjlig att säga.
Spelstilen på semi/bolt är så olika att man omöjligen kan säga vad som passar Dig bäst.
En AEG @ std som man sedan uppar till gränsen för auto och kör semi med är en bra början. Vill man gå steget längre så uppar man den till ren semi när man är varm i kläderna. I de 2 första stegen så har man en bössa att köra auto med om man inser att sniper inte är "rätt".

Att köpa en bolt för att man tycker sniper verkar kul är lite fel väg att gå men visst, gör så om du känner för det (jag avråder).

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Bloodneed »

du har gjort rätt som köpt en aeg det är inget att orda om .. men ska jag vara ärlig med dig så är det nog fel val om du har tänkt att köra som sniper. I min mening så är det efektivaste, mest realistiska att bygga en prickskyttebössa på ett bolt system. dugliga bössor i det verkliga livet no doubt about it ..i airsoft ..mja.. brukar säga att semi snipers i vår hobby duger som dmr-bössor som bäst.
CTR EP3 Championship White, nuff said

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av 700mb »

Jag ser ingen anledning att behöva uthärda smärta när jag spelar, men jag förstår vad du menar har själv spelat paintball och man var ju mycket mer rädd att bli skjuten, speciellt i cqb. Men varför ska det göra ont? En av anledningarna är just att markera att man har blivit utskuten, ibland tar inte spelare träff om det bara petar lite på uniformen vid längre avstånd, med mer anslagsenerigen så märker man det lättare och chansen är större att spelare tar träffen. Men airsoft bygger på att man är ärlig och jag tycker då denna ide är onödig, i Usa har man rent generellt högre fps på gevären och kan vara för just markera de som inte tar träff vid en kula som inte åker så snabbt, i Sverige har vi som tur mer ärliga spelare.

En annan andledning kan vara att man inte märker träffen ifall kulan åker för sakta, vilket är sant ifall man springer med plate carrier med plattor. Men att öka utgångshastighetern kommer inte göra skillnad på de tyngre tygen som västar och dylikt, airsoft kulor märks som mest vid bar hud eller sträkt tyg. Sedan så märker man ibland att man är just träffad när kulor studsar ifrån en, men det gäller bara vid automat eld. Hur en sniper gör vet jag inte, även om kulan skjuter 180M/s så kommer man inte märka det speciellt på en tjock väst med plattor i, antar man försöker sikta på benen eller där kläderna är sträckta.

ikos
Inlägg: 27
Blev medlem: fre maj 18, 2012 7:41 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av ikos »

det är inte alla som har råd att lägga ut pengar på gear som skyddar kroppen, och då är det inte skönt att bli skjuten med en 160+ bössa. Har själv fått ett av mina fingrar förstörda pga högtrim på nära håll och jag hade handskar på mig. det är så onödigt. Man chansar inte när det kommer till högtrim!

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av A_Müller »

Herr_Lee skrev:Tack för svar. Förstår att ingen njuter av att få en tand bortskjuten...men just att blöda eller inte blöda är en smak sak. Jag personligen blir mer taggad och mer fokuserad när jag vet att personen på andra sidan kan göra mig "illa" där av ett högt adrenalin på drag i kroppen...tror de flesta spelar airsoft/paintball osv just för adrenalinet.
Herr_Lee skrev:Men finns det inte olika spel? Några för folk som föredrar ett mer casual spel och några spel för lite mer "die hard" spelare som vill att det ska kännas lite och att det ska vara lite mer "hårt"?

Den här inställningen skrämmer mig lite faktiskt.
Jag är inte främmande för att ha fått smärre skador på grund av högt trim (en gång satt 7st boll inborrade i huden på min rygg t.ex.) men inte fasiken är det något vi eftersträvar.
Oerfarna spelare gör sig bäst vid att fixa en grundfattning för hobbyn. En otrimmad bössa som ändå går bra, simpel men effektiv utrustning som kanske inte kostar skjortan och få in känslan för hur hobbyn är, inte ligga isolerade och skjuta folk med för högt trim på för korta avstånd.

I slutänden så håller trådens första inlägg.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av Krille »

Om man nu vill att det skall vara "hardcore" och göra ont kan man lika gärna hålla på med paintball. Hardcore som i airsoft är förmodligen mer åt milsim hållet som nämnts innan. Där man söker efter realism och ofta håller på med impressions för att få det att se rätt ut. Samt att det krävs en del fältvana beroende på vad du skall göra.

Det närmaste du kommer airsoft"die hard" style är om någon arrangerar ett eget spel utan säkerhets avstånd eller semi begränsningar. Dock så får du räkna med att väldigt få kommer...

Om man nu får för sig att skita i säkerhetsavstånd och liknande så blir man garanterat konfronterad. Upprepas det så blir du nog garanterat bortskickad från spelet dessutom..

Så köp inte vapen för att det gör ont. Är rätt trött själv på personer med den inställningen till airsoft.

dayu
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 13, 2014 8:14 am

Re: Varför säger alla att nybörjare inte ska spela som snipe

Inlägg av dayu »

Tycker de är lite missledande första inlägget. Att man ALLTID är missnöjd med att spela sniper Mitt första vapen var en sniper, nu har jag 3st. Älskar det, finns inge bättre. Alla kan springa runt med full auto och spraya. Men att spela sniper är inte en lätt sak, därför de är så jäkla roligt!
Vill du köra sniper, köp en sniper, dom är oftast billigare en en aeg, duger out of the box och de är mer stil med one shot, one kill än, 100shots 1kill. MEN, varför jag tror många avråder en från att spela sniper är att man vill skjuta hårdare, så man når längre. Vilket ökar skaderisken, en nybörjare som sitter med en bössa som skjuter 190ms... är inget roligt. Köper du en sniper, strunta i att uppgradera fjädern. Pipa, hus m.m fine, men strunta i fjädern tills du inte är nybörjare längre ;) Modda hop up huset; pipan eller gummit, r-hop, er-hop m.m

Skriv svar