Vapen val för utomhusspel
-
Vapen val för utomhusspel
Hej jag fyller 18 om några månader och har tänkt att skaffa mig mitt första airsoft vapen. Det är två modeller jag har fastnat för. Den ena är G&Gs CM16 Raider L och den andra är King Arms Colt M4A1 jag kommer använda 9,6v batteri oavsett vilken bössa de blir. Jag gillar estetiken på CM16 Raider mer men den verkar inte vara riktigt lika kraftig som Colten vilket känns lite trist eftersom jag vet att jag i princip enbart kommer att spela utomhus. Därför undrar jag hur stor skillnad det egentligen är på 105 m/s och 120 m/s med 0,20g vid spel utomhus? Funderar också en aning på att modda Cm16 bössan med tex precpipa men är det nödvändigt? Eller är det bättre att köpa Colten isåfall? Är som sagt väldigt oerfaren när det gäller airsoft. Tack på förhand! 

Re: Vapen val för utomhusspel
Bra du kollar runt lite inför dagen då du får äga en bössa.
Själv hade jag valt G&G bössan före King Arms av endast en anledning.
Det sitter redan ett ris/ras på G&G bössan så du slipper skaffa ett sånt senare.
Vill du sätta handtag och liknande tillbehör fram så är ett ris/ras nödvändigt.
När det gäller utgångshastigheten så ska du inte stirra dej blind på den.
Som nybörjare ser vi gärna att du håller dej runt 100ms eller lägre under dina första spel då du med den hastigheten får 0 meter i skyddsavstånd.
Ju hårdare en bössa går desto längre ifrån måste du vara för att få skjuta.
Så ta du den svagare bössan att bekymra dej.
När det gäller batteri så är det i stort sätt bara Lipo som gäller numera.
Det gör att du får lite högre kostnad än med dom gamla varianterna men det är värt det i längden.
Då det är din första bössa så starta inte med uppgraderingar utan spela lite först.
När och om du känner för att gå vidare så uppgradera enligt följande.
1. Precpipa
2. Hoppgummi och hus
3. Chimsa lådan bättre samt fetta på rätt sätt.
4. Täta hela systemet så du får all luft framåt.
5. Starkare fjäder men endast om du fortfarande tycker du behöver det ( vilket jag tvivlar )
Så börja du med att skaffa en bössa samt lite extra magg och kanske nått enkelt att bära dom i.
I klädväg behövs endast nått som du inte är rädd om samt som håller för lite slitage.
Det räcker för dina första spel.
Vill du ha mera hjälp så fråga på samt lägg in staden du bor i på profilen så vi ser vart du finns.
Kanske kan du få direkt hjälp och därigenom lära känna lite spelare..
Själv hade jag valt G&G bössan före King Arms av endast en anledning.
Det sitter redan ett ris/ras på G&G bössan så du slipper skaffa ett sånt senare.
Vill du sätta handtag och liknande tillbehör fram så är ett ris/ras nödvändigt.
När det gäller utgångshastigheten så ska du inte stirra dej blind på den.
Som nybörjare ser vi gärna att du håller dej runt 100ms eller lägre under dina första spel då du med den hastigheten får 0 meter i skyddsavstånd.
Ju hårdare en bössa går desto längre ifrån måste du vara för att få skjuta.
Så ta du den svagare bössan att bekymra dej.
När det gäller batteri så är det i stort sätt bara Lipo som gäller numera.
Det gör att du får lite högre kostnad än med dom gamla varianterna men det är värt det i längden.
Då det är din första bössa så starta inte med uppgraderingar utan spela lite först.
När och om du känner för att gå vidare så uppgradera enligt följande.
1. Precpipa
2. Hoppgummi och hus
3. Chimsa lådan bättre samt fetta på rätt sätt.
4. Täta hela systemet så du får all luft framåt.
5. Starkare fjäder men endast om du fortfarande tycker du behöver det ( vilket jag tvivlar )
Så börja du med att skaffa en bössa samt lite extra magg och kanske nått enkelt att bära dom i.
I klädväg behövs endast nått som du inte är rädd om samt som håller för lite slitage.
Det räcker för dina första spel.
Vill du ha mera hjälp så fråga på samt lägg in staden du bor i på profilen så vi ser vart du finns.
Kanske kan du få direkt hjälp och därigenom lära känna lite spelare..
Re: Vapen val för utomhusspel
Jag håller med typ allt dimage skrev.
förutom att jag skulle införskaffa hopgummi o H-spacer innan precipipa
fast det är mer smaksak.
Sen undvik highcap magasin. De är skramlar, och har ofta halvkass matning.
samt flertal banor vill försöka att förbjuda dem och.
så midcaps fungerar bättre.
och som dimage skrev. När man tätat o fixat bössan med hophupen o precipipa m.m så kan man få den att gå långt utan att ha hög ms. Vilket är underbart när man spelar. Att ha en bössa som skjuter 130ms ger en 15m i säkerhetsavstånd. Vilket kan suga rejält vissa spel då fienden kanske kommer innanför 15m konstant på vissa banor även om det är utomhus
förutom att jag skulle införskaffa hopgummi o H-spacer innan precipipa

Sen undvik highcap magasin. De är skramlar, och har ofta halvkass matning.
samt flertal banor vill försöka att förbjuda dem och.
så midcaps fungerar bättre.
och som dimage skrev. När man tätat o fixat bössan med hophupen o precipipa m.m så kan man få den att gå långt utan att ha hög ms. Vilket är underbart när man spelar. Att ha en bössa som skjuter 130ms ger en 15m i säkerhetsavstånd. Vilket kan suga rejält vissa spel då fienden kanske kommer innanför 15m konstant på vissa banor även om det är utomhus