Motorn och batteri ca 35-38 grader efter 2 mid caps
Postat: tis jun 16, 2015 1:55 pm
Jag har donat och haft mig i min v2 låda.
Alltså stoppat i en nanoaab mosfet, bytt cylinder, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozel, motor och från en 120 till en 110 fjäder.
Efter jag bytte ut allt så vart motorn och batteriet varmare än va de va förr.
Testade lite typ 2 midcaps (semi plonk och lite full auto), batteri och motor vart varma så jag tog och shimsade om lådan så att den vart bra mycket lättare.
Testade igen med 2 midcaps (på full auto utan stop) vart inte i närheten av lika varm men fortfarande varmare än handen batteriet lika så.
Vad tror ni de beror på?
Är de stabilt eller kommer de att rasa?
Motor: Guarder infinite torque
Mosfet: Nanoaab
Batteri: Zippy 20c 1300 ma/h
Kontakter: xt60
Alltså stoppat i en nanoaab mosfet, bytt cylinder, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud, nozel, motor och från en 120 till en 110 fjäder.
Efter jag bytte ut allt så vart motorn och batteriet varmare än va de va förr.
Testade lite typ 2 midcaps (semi plonk och lite full auto), batteri och motor vart varma så jag tog och shimsade om lådan så att den vart bra mycket lättare.
Testade igen med 2 midcaps (på full auto utan stop) vart inte i närheten av lika varm men fortfarande varmare än handen batteriet lika så.
Vad tror ni de beror på?
Är de stabilt eller kommer de att rasa?
Motor: Guarder infinite torque
Mosfet: Nanoaab
Batteri: Zippy 20c 1300 ma/h
Kontakter: xt60