Angående laddning

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Demuri

Angående laddning

Inlägg av Demuri »

Hej där, jag har en ganska annorlunda och "noobig" fråga.

Det är så att jag absolut inte kan komma underfund med hur man helt enkelt ska kunna ladda sina magasin utan en så kallad "Snabbladdare".
Jag har nämligen inte köpt en sån än, och insåg inte förrän jag hade magasinet i handen att jag borde köpt en sån samtidigt..
Finns det något DIY sätt, eller får jag helt enkelt vänta med provskjutningen tills jag införskaffat mig en?

Tacksam för svar och hoppas att det inte är en helt värdelös fråga. :)

Endymion

Re: Angående laddning

Inlägg av Endymion »

Vad är det för vapen och magasin du har? När man köper ett nytt vapen kommer de nästan uteslutande med ett så kallat "high-cap" magasin som rymmer flera hundra kulor. Är det ett high-cap så sitter det någon form av hjul på undersidan som du kan skruva för att spänna fjädern inuti så det märker du snabbt. De magasinen kräver ingen snabbladdare utan har en lucka på ovansidan av magasinen som man kan öppna och hälla i kulor i. Den är inte alltid synlig med blotta ögat utan du får känna efter var det sitter någon skarv som ser ut att kunna bändas upp =)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Du får väl trycka ner skotten med fingret. Når du inte får du lägga två kulor ovanpå varann. Du har inte hi-cap va?
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Endymion

Inlägg av Endymion »

Efter att magasinet fyllts med kulor så skall det snurras på tidigare nämnda hjul för att spänna fjädern. När du skjutit ett antal kulor kommer det att sluta mata och du kommer att behöva spänna fjädern igen. Fördelen med high-caps är att man inte behöver ladda om speciellt ofta. Nackdelen är att det inte är speciellt realistiskt, de är inte tillåtna i alla spel, samt att de skramlar nåt så in i helsike när man rör på sig.

Magasin med mindre kapacitet laddas däremot med snabbladdare genom att man trycker ner kulorna genom matningshålet och samtidigt spänner fjädern inuti.

edit: går förstås att pressa ner kulor som twinkledew säger, men det är oerhört bökigt. Ska man bara testskjuta bössan går det ju förstås.

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Ett ärtrör och en pinne som går i röret kan lösa det. Fyll röret med kulor och tryck ner i magasinet med pinnen. Om du inte har ett high-cap då.

Demuri

Inlägg av Demuri »

Jag har så kallade "100bb MAG Midcaps" AK-47 modellen.
Har inte sett något hjul, men jag ska kolla på det igen, kan ju ha missat..
Återkommer med resultat!

EDIT: Endymion, vapnet heter Kalash AKS-74U från tillverkare Kalash/Dboys

EDIT 2: Nixpix, inget hjul eller anordning av något slag, bara ett hål och en spärr.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Då är det ett mid-cap. Testa som bengan sa att ta ett rör och sätt i hålet och fyll med skott, ta sedan en pinne och tryck genom röret. TADA! Repetera tills magget är fullt

Endymion

Inlägg av Endymion »

Inga hjul på midcaps, så du får köra på twinkledews eller bengans tips. Retligt att inte kunna pröva sin nya bössa pga. en sån skitdetalj... Har du inget ärtrör kan det vara värt att kolla igenom garderoben efter klädhängare som du kan peta loss hängpinnen på, dessa är ofta ihåliga. Man tager vad man haver :roll:

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Jag tyckre dock att det känns kontsigt att du köpte en dboysbössa och inte fick något hicapmag med. Köpte du beggat?

Demuri

Inlägg av Demuri »

Twinkle, begagnat.
Jag får väl försöka hitta på någon pinne eller något, annars får jag väl se om någon har en över här i närheten ;)

Skriv svar