Köpa Airsoft för att uppgradera.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av maximillian »

Varför ska du ha en bössa som går 160 M/S?

En AEG som är så hårt trimmad är inte välkommen på några spel.....

BritishTeaparty
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 11, 2015 6:20 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av BritishTeaparty »

Vad är gränsen för utomhus spel?

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av Teemu76 »

Antar att du tänker bygga en dmr och semispärra.
Kolla vsaf regler...
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Down_BSC
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 10, 2015 5:52 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av Down_BSC »

Jag är också sugen på en DMR, men utgångshastigheten är långt ifrån allt.
Nu är jag också nybörjare, så du får ta mina tips med en nypa salt!

Vad jag läst mig till är att en bra kvalitétspipa, en så tät bössa som möjligt och bra hop + gummi viktigt.
För träffsäkerheten är det också viktigt att vapnet skjuter så konsistent som möjligt. T.ex. bra shimmning, smörjning, korrekt aoe m.m.
Hur stark fjädern är kommer någonstans på slutet av "viktiga" prylar att justera. En bra DMR kräver i princip total finjustering.

Du kan också testa att spela med bara pistol (har gjort det 2 ggr). Då får man tänka lite utanför boxen.
Blir du utskjuten på långt håll, rör du dig förmodligen för öppet. Når du inte fienden med din eld, rör dig närmare genom att flanka eller hitta andra vägar att gå.
Kanske går det att hitta ett hål i fiendelinjen med mindre bevakning där det går att slinka igenom...
Allt handlar inte om utgångshastighet, ju högre hastighet du har i vapnet, ju större risk att skada någon.

Själv har jag siktat in mig på en P&J SR25. Den är uppgraderad en del direkt vid köp. Den har dock en ganska stark fjäder,
så jag funderar på att nedgradera den till en början. Sägs vara en bra plattform för DMR, kostar c:a 2000:- från Taiwan gun, alt. c:a 3000:- på Röda Stjärnan
om du vill köpa direkt i butik.
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av perlenbacher »

Ill just leave this here...
http://www.airsoftsniperforum.com/43-lo ... r-aeg.html

Nu ska jag va lite morgonbitter.

Jag håller med de andra här. Kollar man på utgångshastigheten först i ett precisionsbygge så har man redan gjort fel.
Grejen med att bygga en bra semi sniper är att det tar tid, tär på plånboken och kräver kunskap.
Man lär helst koncentrera sig på en välkänd tillverkare av de interna delarna som ska bytas. Just för att få dem att lira ihop.
För att få en bra semisniper så måste du i min åsikt:
*Förstärka Gearboxskalet.
*byta pistong.
*justera när pistongen ska börja flytta sig, (angle of engagement)
*kontrollera cylindervolym genom piplängden du ska köra.
*Byta nozzle.
*byta till förstärkta drev
*byta spring guide.
*byta till tjockare kablage.
*koppla bort Switch assembly och köra Mosfet.
*Byta hopuphus
*Byta till en High torque motor.
*Shimma pinion och
?bevel? Gear.
*leka med pipor för att se vilken som ger bäst resultat.
*leka med olika hopupgummin för att se vilken som ger perfekt spinn. R-hop/Sugru är att föredra men kräver tålamod och tummen på rätt ställe.
*Välja fjäderstyrka.
*täta systemet så ingen tjuvluft försvårar kompressionen.

Som du ser här så är fjäderstyrka det minsta problemet...
men visst kan du köpa en billig grund och uppgradera varsom.
Framförallt så kan du göra det i utbildningssyfte. Det är så man lär sig.
Men hoppas du förstår att det är krävs engagemang, pengar och framförallt ansvar.

Nu känner jag att jag lär gå och smeka mina gbbr:er så jag får bort AEG tankarna...
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av JonathanRL »

Jag skulle vilja dirigera din uppmärksamhet mot en liten text jag skrev för ett tag sedan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=31446

Framför allt den här delen:
Det sista du ska göra med ditt första vapen när du fått det är att mecka eller ändra något internt. Det duger nästan säkert som det är att spela med, framför allt så här i början när du är ute efter att lära dig mer om hur du ska agera på spelplanen. Många kommer vara frestade att öka utgångshastigheten eller liknande men låt bli det ett tag tills du vet vad det är du inte är nöjd med gällande ditt vapen.
Avslutningsvis: Du träffar inte någonting bara för att du siktar mot det. Även inomhus så kommer det finnas saker som påverkar kulbanan. Att lära sig träffa i Airsoft kräver övning och det kommer finnas tillfällen då du tror att du träffat men så inte är fallet på grund av ett träd, vind, buskar eller någon annan anledning. En bra tumregel är att tillräckligt nära så att du är säker på att träffa och att lära sig på vilka avstånd ett vapen är effektivt är mycket viktigt.
TL; DR: Stirra dig inte blind på utgångshastighet, framför allt om du inte spelat förut.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Köpa Airsoft för att uppgradera.

Inlägg av maximillian »

Många bra råd hittils. Personligen så tänker jag som följande:
Målet med mina AEGer är att ha en utgångshastighet under 100M/S samtidigt som man har vettig räckvidd och precision.

På så sätt slipper pickadollen åka fram så fort man kommer nära inpå.
Min erfarenhet är att i skog så är avstånden sådana att man behöver ha en effektiv räckvidd på 80+ meter, och även om man har det så tar det en stund för kulorna att komma fram och din motståndare tycks vara som Neo i Matrix när du smattrar på.

De typer av avstånd är mer lämpande för en bolt bössa som är betydligt tystare....

Som exempel kan jag ta min prmära karbin, chronar in på 99-101 M/S, i snitt 100. Effektiv räckvidd med 0,28 Green Devil är 50 m.

Utgångshastighet är den minst viktiga faktorn för räckvidd och precision för en AEG.

Skriv svar