Sida 1 av 3

JG G36C problem

Postat: mån jul 23, 2012 11:23 pm
av kjsebbe
Hej!

Jag har ett problem med min G36C JG, den kan inte skjuta. Jag hade den på reparation innan och de sa att det var en fjäder som hade fastnat men nu har den fastnat igen. Så innan jag skickar in den igen så tänkte jag fråga om någon av er vet hur man fixar det? Hade en tråd på det gamla forumet men gjorde aldrig nåt åt det och skickade in den men nu har det ju hänt igen

Den här killen hade samma problem och han skrev att pistongen var fast http://www.airsoftforum.com/board/lofiv ... 17820.html

Film på mitt problem: http://www.youtube.com/watch?v=CH0asM_2xbE

Batteriet är full-laddat

Tack

Re: JG G36C problem

Postat: mån jul 23, 2012 11:47 pm
av ADAM
Om du är n00b:
Vad har du för batteri? Om det är orginalbatteriet så är det för svagt för att orka dra igång mekanismen i det läget.
Lösningen är att lyfta på anti-reversal-latchen eller testa med ett 11.1v LiPo.

Du undviker problemet i framtiden genom att inte använda batteriet tills det är helt slut d.v.s. inte orkar dra runt mekanismen hela vägen


Om du är 1337:
Ta bort kullagret på antingen springguide eller pistonghuvud (om det nu finns någon sådan där). Då blir det lite mer plats för fjädern.

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 10:22 am
av TwinkleDew
Hände med min Dboys M4 som också skickades in på reparation (tog bort plastbiten som blockerade pistongen, my ass) den har fastnat typ en miljon gånger efter det. MEN LYFT INTE PÅ ANTI REVERSAL LATCHEN. Fjädern kommer troligtvis hamna fel och du måste öppna gearboxen i alla fall. Ta en skruvmejsel modell lite tjockare, sätt in i hålet för cylindern och tryck pistongen bakåt tills den flyger fram igen.

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 12:54 pm
av TwinkleDew
Jag lyckades peta undan ARLfjädern tror jag. Men Hur ska man ens kunna lyfta på den? Det är ju typ omöjligt. Min metod funkar mycket bra för mig i alla fall

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 1:04 pm
av Kalle
En del smarta after-market ARLs har en liten skåra i axeln så att man enkelt kan släppa på den med en liten spårmejsel. Finns ingen sådan får man plocka bort motorn och sedan sticka in något med en krok på. Tänk tandläkarkrok. Vi som inte är tandläkare kan ta lämplig smal metallpinne och böja till en liten 90-graders-klack på slutet som man sedan för in bakom ARL:en och sedan drar mot öppningen där motorn går in.

Alla sätt som fungerar är bra sätt. :) Men har man ingen portning i cylindern blir det ju svårt att göra på det sättet. ;)

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 1:19 pm
av TwinkleDew
Ja då blir det svårt. Men dom flesta bössor jag har sett har portning.

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 2:24 pm
av kjsebbe
Hur ser jag om jag kan lyfta på ARLen utan att öppna boxen, har du någon bild eller något? Vill nog helst inte öppna boxen :/

TwinkleDew: Är det här du menar att jag ska sätta in en skruvmejsel och trycka?

Bild

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 2:31 pm
av TwinkleDew
Nejnejnej. I cylindern, det guldiga röret.Bild Ser du hålet i det guldiga röret? Sätt in en skruvmejsel (ingen sån där skittunn sak den kommer att gå av) där och tryck pistonghuvudet bakåt i boxen. Det kommer smälla till när den kommer ända bak. Då har du låst upp boxen

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 2:56 pm
av kjsebbe
Aha :P Jag ska prova det

Re: JG G36C problem

Postat: tis jul 24, 2012 3:00 pm
av TwinkleDew
Ta det försiktigt bara.Tänk på att pistongen flyger framåt.