Ny ägare till gammal Classic Army M16 hjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Ny ägare till gammal Classic Army M16 hjälp

Inlägg av Paxz »

Om bössan är helt standard så bör du inte köra med ett 11.1V batteri. Om motorn fortfarande har någon ork kvar så duger ett 7.4V batteri fint. Risken är annars att bössan rasar ihop på ett eller annat sätt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Ny ägare till gammal Classic Army M16 hjälp

Inlägg av Paxz »

Finns ingen som helst anledning till att slänga den om den rasar. Skulle något rasa så är det med störst sannolikhet pistongen eller en kugg. Köp en ny, bättre variant så kan du spotta kulor igen.

Det värsta och det dyraste att åtgärda som kan hända (som dessvärre är ganska vanligt på V2 bössor) är att gearbox skalet spricker. Det finns dock saker man kan göra för att minska chansen av att detta inträffar: Skaffar man ett M-block så behöver man inte oroa sig övht. Kostar ~250spänn och är en ganska billig garanti. Men kör man inte med så hög utgångshastighet eller rate of fire så brukar det räcka med att man filar kanterna framtill vid cylindern. Skulle olyckan mot förmodan sen vara framme så kostar ett nytt gearboxskal allt från 250-1000spänn beroende på vart du köper det. Men vanligtvis så brukar ett för 3-400kr funka prima. Att byta pistong kostar lika mycket som att käka pizza en kväll, samma sak gäller en ny kugg.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar