CM.007 FULL METAL RIS [CM] - Batteri ?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Miztra
Inlägg: 4
Blev medlem: tis nov 18, 2014 12:40 pm

CM.007 FULL METAL RIS [CM] - Batteri ?

Inlägg av Miztra »

Är helt ny på detta och ska beställa en m4a1 och har fattat det som att Cyma är ett hyffsat märke, både utseende mässigt och prestanda (skriv gärna om jag har uppfattat det fel.)

Vill dock ha Lipo batteri men hur vet man vilka som passar, är alla lipo batteri lika stora och passar i alla vapen ?

Vapnet använder sig av:
Accumulator connector type: small Tamiya
Accumulator cells type: mini

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: CM.007 FULL METAL RIS [CM] - Batteri ?

Inlägg av baracken »

http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... dare-26589
Laddare
http://rodastjarnan.com/airsoft/airsoft ... huck-28058
Billigt lipo som någon gett bra betyg.

Detta är ett delat lipo som mer eller mindre garanterat kommer passa alla vapen på marknaden då det är väldigt litet. Jag köpte min laddare på dx.com som man bara pluggade in den vita kontakten från batteriet i så laddade den det utan att man behövde göra något, denna kosta mig cirka en hundring med fri frakt (cirka en månad i frakt).
Har haft en cyma ak tidigare och den fungerade väldigt bra men sköt väldigt hårt (130m/s). Skulle rekomendera en pj från taiwangun.com och köpa till en m90 fjäder och be de installera denna. Lägre utgångshastighet, gladare motspelare och mindre risk för att någon skadar sig.
Märket pj är en rebrandad a&k. Taiwangun ligger i Polen så ingen moms eller tullavgift. De säljer även batterier så kan vara värt att kika på det där.

Edit. Ackumulator cell type mini betyder att det ska få plats ett så kallat mini type batteri.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: CM.007 FULL METAL RIS [CM] - Batteri ?

Inlägg av Xelley »

Jag skulle säga att uppgradera till Deans är den billigaste och kanske bästa uppgradering man kan göra.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: CM.007 FULL METAL RIS [CM] - Batteri ?

Inlägg av baracken »

Det är en kontakt som har mindre resistans än den klassiska temaya som sitter i de flesta vapen idag (konstigt nog) bara g&p vad jag vet som har det original.
Sök på google efter deans plus om du vill se bilder.
Mindre resistans=mer rof då mindre av strömmen blir till värme.

Skriv svar