Hej!
Jag är en nybörjare som varit på mitt första spel i helgen. Jag hade döskoj och tänker absolut fortsätta med detta. Men nästa gång vill jag ha fixat en del grejer och komma bättre förberedd, så jag har några frågor som folk här säkert kan svara på. Jag har försökt att söka igenom forumet först (och även googlat, youtubeat osv).
Min första fråga gäller batterihantering. Jag använder än så länge ett NiMh-batteri som följde med mitt vapen (Cyma m4) och känner att det duger fint än så länge, även om jag säkert kommer gå över till LiPo. När jag laddade det första gången räknade jag ut laddtiden genom mAh-värdet på batteriet samt laddarens värden. Men hur gör jag när jag spelat ett spel och batteriet kanske är halvtomt? Är det viktigt att man skjuter slut på det, eller kan man ladda upp det innan nästa spel bara? Hur länge ska man ladda isf? Är jag tramsig och är det bara att ladda över natten?
Min andra fråga gäller vapenvård. Ska man som nybörjare ge sig på att öppna upp bössan för att rengöra pipa osv eller är det att riskera mer än man vinner?
Min tredje fråga gäller bekämpning av imma. Jag hade rätt stora problem med imma under mitt första spel. Jag har köpt ett par Smith Optics Elite Outside The Wire (långt namn...). Köpte dem eftersom jag måste ha vanliga glasögon under (kan ej ha linser) och de immade igen som helvete, vilket jag försökte lösa genom att putsa dem i spawn (funkade sådär...). Jag har nu pillat bort skummet runt för att få bättre luftflöde och experimenterat med diskmedel på glasen (enligt den här metoden). Det funkade väldigt bra, men jag har hört att diskmedel, tvål osv kan förstöra plasten i längden. Stämmer det? Och ska jag isf lägga pengar på "riktigt" immskydd, eller är det bara jävligt dyrt diskmedel i små flaskor?
Tacksam för svar!
Nybörjarfrågor ang. batteri, imma, vapenvård mm.
Re: Nybörjarfrågor ang. batteri, imma, vapenvård mm.
Tack för svaren
Jag köper ett Lipo-batteri, en riktig laddare och en batterivarnare direkt då. Hade ändå tänkt göra det senare ju!