Byta fjäder i en M4

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Chibs

Byta fjäder i en M4

Inlägg av Chibs »

Halloj igen!

Har en sådan här liten godbit (http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=17394) i min ägo och är väldigt nyfiken på hur jag ska gå till väga för att trimma ner den. Blir rätt dyrt i längden om man ska betala 200+ spänn för att återförsäljaren ska byta fjäder varje gång man behöver trimma upp eller ner bössan.. därför tänkte jag att det vore bra om jag kunde lära mig göra det själv! Har sökt runt lite på forumet men känner att jag inte riktigt hittat en guide eller vägledning för att förstå mig på denna konst att byta fjäder i en AEG ;)

Så jag undrar helt enkelt om det finns någon viss video på youtube eller tråd här på forumet som jag kan ha missat som förklarar rätt så in i detalj hur man går till väga för att byta fjäder i sin bössa!
Skulle vilja påstå att jag inte är helt inkompetent men min nuvarande kunskap om bössan och det interna räcker inte ens till för att jag ska förstå mig på hur man öppnar skiten till att börja med ;)

All hjälp/hänvisningar till hjälp uppskattat väldigt mycket!

Tack för mig!

Tomato

Re: Byta fjäder i en M4

Inlägg av Tomato »

Hej jag har också en lmt defender 4 och böt fjäder för några veckor sedan.
Jag tror inte du behöver ta bort kolven och buffertuben eftersom det inte är någon sådan skruv som på den i videon.
Sen så kan du ju ta många bilder när du plockar isär den. Jag var tvungen att ändra lite på tappet platen när jag öppnade min.
Sen så hade jag problem med att den låste sig när jag hade satt ihop den. Men det löste sig med ett ny laddat batteri.
Om du får problem så kan du pm:a mig :)

perlenbacher

Re: Byta fjäder i en M4

Inlägg av perlenbacher »

Tat lugnt bara och gör det steg för steg. Kolla runt och tänk ut själv litegrann hur sakerna fungerar :)
försök att göra "ingreppet" i ett väl upplyst område och sedan där du kan hitta en fjäder om den råkar flyga, vet inte vad grejen heter men finns en pinne som ser till att dreven stannar upp rätt, den har en fjäder som kan flyga... :)
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Skriv svar