Uppgradera v2 till semisniper med m140

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
regnande

Uppgradera v2 till semisniper med m140

Inlägg av regnande »

Tja!
Har en A&K sr-25 och tänkte stoppa in lite nya bra grejer i växellådan.
Är lite grön på detta område men har redan stoppat in et 70 gummi, madbull 6.01 och mosfet, men vill fixa så att den håller längre och klarar fjädern som sitter i, en m150.
Vad rekomenderar ni för delar, och vilket märke är bäst?

Tack på förhand för svar

// Jocke

14 juli 2012, 17:37:

Kan förtydliga varför jag gjorde denna tråd och inte bara läste tråden innan.

Jag har fixat 11.1 lipo 25c och något i boxen har rasat, den skjuter ca 20m och låter som ett metalliskt klickande när man skjuter, så tänkte att medan jag ändå håller på kan stoppa in lite delar som håller och är bra.

frange

Re: Uppgradera v2 till semisniper med m140

Inlägg av frange »

Alltså... du nämner i rubriken att du har en M140, men i tåden att du har M150... hur ska du ha det?

F.ö. är min erfarenhet att det räcker med M130 alt M135 för att hålla sig precis under gränserna vid spel...

Antingen pistong eller något kugg som gått åt skogen, jag rekommenderar Element till de flesta delarna, annars Dream Army eller SHS.

M150-fjäder ger BRA mycket mer påfrestningar än vad tex en M135 gör = större chans för boxras. Och ja,. min senaste bössa med M130 gjorde strax under 150m/s så en M135 lär duga till strax under 160m/s, bara box och pipa/hopup är hyfsat tätt.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

regnande

Inlägg av regnande »

Det är en m140 fjäder i orginal.

Okej, tack, kör på de delarna då. Byter kugg,och pistong, byter tappetplate också.

Tack :-)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det är inte rekommenderat att köra med så högt trim när man är nybörjare eller ens halverfaren. Det är farliga anslagsenergier vi talar om. Mycket farligare än siffrorna antyder. 150 m/s gör till exempel inte 50% mer skada än 100 m/s utan 125% mer.

Därför bör de endast användas av spelare som är sant erfarna, bevisat bra på att bedöma avstånd i olika sorters terräng och aldrig trycker på avtryckaren av misstag när det hettar till.

Det är inte speciellt många av oss som (handen på hjärtat) passar den profilen.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar