Hur många lag kör med Medic ?
Hur många lag kör med Medic ?
I lag och på event brukar det förekomma medic class gissar jag men brukar det vara vanligt att man har en eller två i ett lag ? Eller får alla medlemmar alt. deltagare agera medic ? Samt finns det några "vanliga" krav på medic klassen ?
Jag har aldrig brytt mig om publiken. Jag gillar det jag gör - jag gillar att göra illa människor. Det är vad jag gillar att hålla på med. Jag är i göra-illa-branschen.
Källa: Mike Tyson
Källa: Mike Tyson
Re: Hur många lag kör med Medic ?
väldigt olika beroende på spel.
jag har nog kört alla varianter på mina spel. allt ifrån att ingen är medic till att alla kan vara det. Problemet är att många airsoftare tycker mest medic är ett bökigt moment som hindrar dem ifrån att kasta mer plast. medans andra älskar rollen och vill ha skådespeleri och inlevelse, vilket andra ogillar då de inte vill skådespela...
oftast blir det någon kompromiss med lägg handen på personen i 1 minut eller bind en vit bindel, eller möjligen lägg ett tryckförband...
Några få spel brukar ha lite mer avancerade tabeller. Farmen Games tex har rätt så genomarbetad tabell och krav på vilka som får medica, men räcker med vit bindel sedan. (och där tror jag anledningen är att inte så många vill släpa 100 tals riktiga förband som bara kan användas en gång. då blir vita tygremspor lättare.
Begränsningar har jag inte hört någon som har. Alla är ju soldat i första hand. sedan kan en eller flera i en grupp ha roll som medic och bör därav iaf på milsim ha lite utrustning anpassat för detta. Precis som en med en LMG har anpassat för sitt vapen mm..
Vissa spel kör ju med civila medics, utan vapen.
jag har nog kört alla varianter på mina spel. allt ifrån att ingen är medic till att alla kan vara det. Problemet är att många airsoftare tycker mest medic är ett bökigt moment som hindrar dem ifrån att kasta mer plast. medans andra älskar rollen och vill ha skådespeleri och inlevelse, vilket andra ogillar då de inte vill skådespela...
oftast blir det någon kompromiss med lägg handen på personen i 1 minut eller bind en vit bindel, eller möjligen lägg ett tryckförband...
Några få spel brukar ha lite mer avancerade tabeller. Farmen Games tex har rätt så genomarbetad tabell och krav på vilka som får medica, men räcker med vit bindel sedan. (och där tror jag anledningen är att inte så många vill släpa 100 tals riktiga förband som bara kan användas en gång. då blir vita tygremspor lättare.
Begränsningar har jag inte hört någon som har. Alla är ju soldat i första hand. sedan kan en eller flera i en grupp ha roll som medic och bör därav iaf på milsim ha lite utrustning anpassat för detta. Precis som en med en LMG har anpassat för sitt vapen mm..
Vissa spel kör ju med civila medics, utan vapen.
Personligen gillar jag Tampongfabrikens medic regler, på 50 spelare så finns tex 5 medics som får dela på 20 bindlar, dessa bindlar knyts på spelaren och spelaren som fick medic tar sedan av sig dessa i spawn där medics kan hämta upp dom.
Rätt skönt om man nu spelar och rör sig i lag då en av oss kan ta medic rollen och även hjälpa till om vi stöter på andra lagkamrater som störtat.
Rätt skönt om man nu spelar och rör sig i lag då en av oss kan ta medic rollen och även hjälpa till om vi stöter på andra lagkamrater som störtat.
"Ninjas came with lions"
Som skrivet så är det arr på spel som bestämmer hur/om de vill ha medic regler på spelet, och spelarna som anpassar sig. Däremot finns det spelare som gillar spela medic rollen, i min spelomgivning finns det två personer som alltid vill vara medic om de får enligt reglerna, och anpassar utrustning sin efter det. Sedan finns det ju fallen där vissa hamnar i roller för "någon måste vara det" oavsett om de igentligen vill eller inte.
Det samma gäller de som gillar spela andra roller, som radioman, engineers, osv.
Det samma gäller de som gillar spela andra roller, som radioman, engineers, osv.
This space intentionally left blank