CQB trimm i skogsspel?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JonathanRL

Re: CQB trimm i skogsspel?

Inlägg av JonathanRL »

Stirra dig inte blind på utgångshastighet. Du kommer klara dig fint med CQB Fjäder i skogen - faktum är att jag skulle rekommendera det medans du lär dig. Det minimerar skaderisken.

Taiwangun kan montera in en CQB Fjäder åt dig gratis, bara du frågar.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

metkrokej

Inlägg av metkrokej »

Okej, perfekt då jag har större valmöjlighet gällande spel. Det var lite så jag tänkte, att inte ha lika stort ansvar som vid en "skogstrimmad" bössa. Härligt. Jag har läst tråden "är det här ett bra vapen". Som jag har kommit fram så borde geväret jag länkade fungera rätt bra för mig och min budget.
Senast redigerad av 1 metkrokej, redigerad totalt 0 gånger.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Med bra hopuphus och pipa. Kan du skjura lika rakt o långt om inte bättre med 100ms än vad du skulle göra utan att byta fjäder o pipa med 120ms. Dessutom slipper du långa säkerhetsavstånd vid cqbbössa. Den enda nackdelen kan vara att kulorna inte tränger igenom buskage lika bra. Men det överlever man. Trimmade själv ner min bössa nu från 120fjäder till 90 då jag bytte hopuphus och den skjuter spikrakt. Skulle tipsa om att gå direkt på 0.28 kulor dock. De flesta verkar spele med det. Jag började med 0.20 på pistoler o 0.25 på gevär men efter ha testat så är nog 0.28 bästa allround vikten skulle jag säga

10 oktober 2014, 10:41:

Bössan jag använder är en bi3381 tror ja den hette btw

10 oktober 2014, 10:42:

Köpte även en beretta m9 för ca 18euro därifrån samt ett extra mag för 12euro. Väldigt plastig gas utan blowback. Men skjuter väldigt rakt och bra. Då jag hade lite pengabrist oxå när jag kände att jag behövde ett sidearm så passade denna perfekt. O i framtiden kommer den agera reserv/utlånepistol

metkrokej

Inlägg av metkrokej »

Då tror jag att jag kommer köra på CQB trim. Är du nöjd med det geväret överlag?

Finns det någon utrustning som rekommenderas över något annat för att ha ett roligt spel?
Senast redigerad av 1 metkrokej, redigerad totalt 0 gånger.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Japp jag är jättenöjd. Helmetall med härlig tyngd. Nu har jag dock bytt kolv och fronthandtag. Mest pga eget tycke. Samt bytt kablage i den och installerat mosfet och satt i en 90fjäder. Sen bytt till modify hybrid precipipa samt madbulls hophus. Det är ett helt ok gevär ur kartongen men man blir ju uppgraderingssugen väldigt fort inom airsoft. Finns massor med utrustning till airsoft haha det tar aldrig slut. Men första tipset efter vapen och skydd är nog någonting att ha maggen i allstå en väst. Chestrig eller bälte. Sedan camokläder. Dels för camon men oxå för att ha något oömt att spela i. Sedan lullar det på med massvis av gott

metkrokej

Inlägg av metkrokej »

Då får jag väl prova en då, har ingenting att förlora på det.

Skriv svar