@allan_g: Där har du lite fel. Rate av fire avgör hur rapp den blir på semi. Ju högre rate of fire desto snabbare respons på semi.
Så HT motor och HS kugg är perfekta kombon. En motor som klarar tung fjäder samt kugg som avslutar cykeln snabbt.
PJ A&K SPR röda stjärnan
Re: PJ A&K SPR röda stjärnan
P&J motorerna är ganska starka från Original, utseendemässigt ser de exakt ut som Cymas senaste (svarta med blå bottenplatta). Tror dock inte att dem är av samma typ, kanske från samma fabrik som tillverkar dem. Svårt att säga vilken fjäder som faktiskt är original i SR-25:an men gissningsvis en 130-135. Med boreupe cylindern och inga borde du ligga nära 150 m/s med 0.2 original. Du får alltså en 10-20 mera MS än vad fjädern utlovar så länge du inte har lekage i cylinder/hope/nozzel. Motorn drev min fjäder helt okej. I min var 0.3 till 0.36 kulor mest optimalt att använda (hade en Madbull 6,01 tightbore på 510mm installerad).
Gen: Japp, jag var nog rätt otydlig i min beskrivning. Menade på att Element Ultra HT motorn kommer ge honom bättre respons än det han har idag och då ännu bättre respons med highspeed gears i kombination. Elements UTH kommer inte att gå varm på en 140 fjäder med highspeed gears = mindre ström och mindre slitage.
Gen: Japp, jag var nog rätt otydlig i min beskrivning. Menade på att Element Ultra HT motorn kommer ge honom bättre respons än det han har idag och då ännu bättre respons med highspeed gears i kombination. Elements UTH kommer inte att gå varm på en 140 fjäder med highspeed gears = mindre ström och mindre slitage.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Re: PJ A&K SPR röda stjärnan
Jag trodde P&J blå var samma/liknande som JG blå?