Mitt vapen skjuter inte.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Robocop0112

Mitt vapen skjuter inte.

Inlägg av Robocop0112 »

Hej jag är en relativt ny airsoftspelare men jag vet lite om hur "vapnet" fungerar.
Problemet är alltså att ingenting händer när jag trycker på avtryckaren :?: :?: .
Jag har kollat om säkringen har gått men det verkar den inte ha gjort eftersom jag testat utan säkring och problemet återstår.
Inte ett minsta ljud hörs när man trycker av.
Jag gick in och kollade om sladdarna till motorn satt där de skulle och det gjorde dem.
Kan det vara något med gearboxen? Isåfall hur gör jag?

http://www.taiwangun.com/en/cm-009-full ... aign-id=14

Tack :)

perlenbacher

Re: Mitt vapen skjuter inte.

Inlägg av perlenbacher »

Kasst batteri?

Dålig kontakt?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Första är batteriet laddat? Ibland självklart men ibland misslyckas man på de enklaste sakerna. Haha pratar av egen erfarenhet. Annars är mitt tips att dra ut motorn och koppla motorn direkt till batteriet för o se om den funkar. Snurrar den inte då är det motorn som har gått.
Om motorn snurrar är det någon mellan motor och batteriet som inte funkar. Kan vara triggern eller selectorplaten. Eller en bränd kabel fast om säkringen är hel borde inte kablaget vara skadat

Robocop0112

Inlägg av Robocop0112 »

Mrmonkeey: Batteriet är laddat. Ska ta ut motorn och kolla om den fungerar tack (: Vad kan hända om "skruven" i mitten på handtaget som trycker in motorn närmare gearboxen blir intryckt för långt?

perlenbacher: Har testat med olika batterier och alla är hyfsat nyköpta, knappt ett år gamla.

Mrmonkeey

Inlägg av Mrmonkeey »

Den skruven "shimmar" motorn. Dvs ställer in hur hårt motorn trycker mot kuggarna. Den ska vara så kuggarna ligger emot utan glapp men samtidigt utan tryck. Om den är inskruvad för långt så blir det tungt motstånd för motorn och motorn kan gå sönder

ohman

Inlägg av ohman »

Robocop0112 skrev:Vad kan hända om "skruven" i mitten på handtaget som trycker in motorn närmare gearboxen blir intryckt för långt?
Precis som monkey säger så justerar den motorhöjden i förhållande till kuggarna. Men om motorn får ström så borde du åtminstone höra ett klick när den försöker vrida på kuggen oavsett hur hårt du har skruvat in den, under förutsättning att motorn är hel förstås.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar