Kulor - skador

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Sandy76

Kulor - skador

Inlägg av Sandy76 »

Jag är nybörjare och lite försiktig.
Kan dessa kulor gå in gm huden - givetvis ska man inte sikta mot hals huvud - men ex benen eller så - kan de ställa till stora skador ? :?

700mb

Re: Kulor - skador

Inlägg av 700mb »

Tänder är den absoluta största risken för bestående skador skulle jag säga, tja förutom ögonen då men jag hoppas verkligen du har skyddsglas på dig! I regel skulle jag säga att det är ganska smärtfritt men ibland när man kommer riktigt nära eller någon inte följer säkerhetsreglerna kan de märken på huden, det kan börja blöda lite men det hör till ovanligheten snarare än vanligheten, du har inget att oroa dig över.

Sandy76

Inlägg av Sandy76 »

finns inte risk att döda någon då - om bålen träffas. ?????

Frost

Inlägg av Frost »

Va?? Hur ska du dö av en 6 mm 0,2-0,4 g plastkula i 90-180 m/s???

Tror inte det skulle vara så populärt med airsoft om man riskerar att dö av att bli träffad. I bålen.

andersbe

Inlägg av andersbe »

I ansiktet kan det svida om du blir träffad, men precis som 700Mb säger är ögon(!!!) och tänder det som kan gå söner enklast. Ansiktet kan du skydda med en multiscarf eller olika ansiktsskydd. Nu blir man inte träffad i huvudet så ofta, dels för det är en liten del att träffa och dels för att ingen seriös spelare siktar någon i huvudet om de kan träffa en annan del.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

Sandy; hur gammal är du?

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Fan vad det har börjat trolla på det här forumet.

Sandy76

Inlägg av Sandy76 »

Stort tack för svaren betr Kulor-skador.