LIPO laddar tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Gwlyddyn »

iMax B6.

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Mrmonkeey »

Vad menar du med aggrigat? Imax b6 får du med sladd till samt så har den inbyggt adapter så med en bilsladd kan du ladda i bilen

Belcarth
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 24, 2014 8:22 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Belcarth »

Snabbfråga: Om man köper till exempel ovan länkad nätadapter, köper man då Imax B6 eller Imax B6-AC? Misstänker att det är Imax B6, men jag vill försäkra mig om att det blir rätt.

Kanske en dum fråga, men då jag har ganska dålig koll på detta och ska införskaffa laddare själv så vill jag bara dubbelkolla så att det inte blir fel.

Följdfråga gällande själva laddaren, om jag löder fast deans kontakter på batterierna, finns det redan en laddningskabel med deans? Eller måste jag skaffa en extrakabel för det, alternativt löda om någon av kablarna till deans?

Tack på förhand för svar,
Belcarth

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Mrmonkeey »

Jag köpte imax från rödastjärnan. Den har uttag för billaddare samt uttag och sladd för vanlig väggkontakt. Det följer med en del kablar bland annat deans i paketet du köper.

sindeliax
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jan 01, 2014 11:41 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av sindeliax »

när jag kollade sist var imaxen billigast på teknikmagasinet 399kr med ac inbyggd.. men det va ett tag sedan
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Mrmonkeey »

Där drog ja nitlott på.den var typ 550kr på rödastjärnan haha.

sindeliax
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jan 01, 2014 11:41 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av sindeliax »

Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Belcarth
Inlägg: 2
Blev medlem: sön aug 24, 2014 8:22 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av Belcarth »

Det ser inte ut att vara en Imax, i alla fall inte samma modell som verkar dyka upp på alla andra ställen den säljs, men den ser ju ut att ha samma funktioner, och med tillhörande sladd dessutom.

Använder du den själv? Eller har någon annan erfarenhet av denna laddare? Kanske får bli en tur till Stockholm och införskaffa en sådan...

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av A_Müller »

Precis som talaren ovan säger, det där är inte en iMax.

Det här är en iMax: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... uine_.html
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

sindeliax
Inlägg: 42
Blev medlem: ons jan 01, 2014 11:41 pm

Re: LIPO laddar tips.

Inlägg av sindeliax »

den ser ut precis som gamla imax och har samma komponenter men är rebrandad.. same shit diffrent name.. har båda och denna är precis lika bra blev själv tipsad om denna från RC folk som ju har kört lipo långt längre än vi plastkastare har
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Skriv svar