Re: m/s och 0.20 eller 0.25?
Postat: sön aug 17, 2014 8:01 am
0.25 till 0.3 är den vanligaste kulvikten om man inte spelar med högtrim. Många arg tillåter inte kulvikter över 0.25 i CQB.
De flesta skapar möjlighet att både spela under 100m/s för CQB och sedan en till runt 110-120 för skog.
Dock är m/s ganska orelevant eftersom du kan uppnå bättre resultat med hopup än du någonsin kan uppnå med utgångshastighet. En bra hopup på 110 m/s kan ta kulan längre än standar kina hopup på 120-130 m/s.
En annan viktig faktor för distans och träffsäkerhet är vikten på kula justerad till din utgångshastighet samt kvalitet på kulorna.
De flesta skapar möjlighet att både spela under 100m/s för CQB och sedan en till runt 110-120 för skog.
Dock är m/s ganska orelevant eftersom du kan uppnå bättre resultat med hopup än du någonsin kan uppnå med utgångshastighet. En bra hopup på 110 m/s kan ta kulan längre än standar kina hopup på 120-130 m/s.
En annan viktig faktor för distans och träffsäkerhet är vikten på kula justerad till din utgångshastighet samt kvalitet på kulorna.