Du behöver inte byta något i gearboxen bara för att du byter motor. Motorn ger dig bättre respons. Pistongen behöver du inte byta alls om det inte är så att du ser att den börjar bli sliten, detsamma gäller resten.
Det är rätt ok saker standard i Umarex G36-modeller, jag är faktiskt en aning förvånad över att du inte har hyfsat bra precision i den som det är. Gummit är bra (i klass med Guarders genomskinliga), spacern kan vara för mjuk (byt till en hård H-spacer), och rengör pipan. Testa sedan igen och se om det ger bättre resultat.
Om du ska byta något internt i boxen så skulle jag uppgradera följande:
* Cylinderhuvud - byt till ett aluminiumhuvud med dubbla oringar.
* Nozzle - byt till en aluminiumnozzle med oring.
Och om du känner för att slänga mer pengar på den:
* Pipa - Madbull (billigare) eller Prometheus (bättre)
* Kugg - High speed gears (16:1 eller 13:1 om du vill att det ska gå jättefort)
* Pistong - byt till en med metalltänder
* Pistonghuvud - ett rejälare ventilerat huvud med kullager, t ex Guarder
* Hop up-hus - 5KU eller ProWin's hus i aluminium (OBS: vissa har haft problem med dessa, men det funkar bra för mig)
Om du tänker sätta i mosfet, se till att den är kompatibel med mikroswitch då det är vad som används i Umarex/Ares istället för vanligt switch assembly. Jag äger en Ares G36 sen drygt två år tillbaka och en Umarex G36KV sen ungefär ett år tillbaka. Båda snurrar fint med 11.1V lipo och jag har inte bränt mikroswitchen än.
Edit: Om du tänker köra 11.1V Lipo, koppla ur blow back funktionen...
Söker bättre precision och respons
Re: Söker bättre precision och respons
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Gwlyddyn, och att de stödjer microswitch. Har mosfeten AB måste den ha debouncer också vad jag förstått. Vilka som har det, och som passar i en G36C hand guard, vet jag inte. 
Ohman - en till fråga; fungerar huset från 5KU tillsammans med ett madbull-gummi? Hört att det huset ska vara tight och inte passa med alla gummin.

Ohman - en till fråga; fungerar huset från 5KU tillsammans med ett madbull-gummi? Hört att det huset ska vara tight och inte passa med alla gummin.
Flecktarn, H&K, sauerkraut und bier über alles.
Har nu bytt hopup hus då mitt förra tydligen var sprucket. Kulorna går spikrakt utan någon synlig differens. De gör raka streck vid auto. Det enda är att dom dalar lite tidigt oavsett inställning på hopup så jag misstänker att spacern hamnade fel vid installation. Men kan garanterat rekomendera modify hybridpipor samt madbulls hopuphus.