Bolt action i CQB

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Bolt action i CQB

Inlägg av x1ph1as »

Tjenare!

Jag fick en sån där, ni vet... huvudvärk med bider

...ock nu kan jag inte sluta fundera över det :)

Jag har hört talas om folk som kör Bolt action sniper i CQB men aldrig stött på det själv. Det jag har hört är att det ska vara riktigt kul och utmanande.

Är det någon här som tillhör denna till synes galna grupp av spelare som tar med sitt sniper innomhus och kan berätta lite mer om hur det är att måsta rycka i handtaget mellan varje skott i en så pass trängd och stressig miljö som fort uppstår i CQB. All information om denna roll uppskattas :)

Idén jag fick kretsade egentligen runt ett vapen-bygge. Tanken är att köpa en Urban sniper ( http://www.taiwangun.com/en/mb-06-well ) och kapa av dess pipa så det blir kvar typ 10cm utanför kroppen (för smidighetens skull, och för coolheten :) ) sen montera rödpunkt och självklart trimma ner till 90-100ms. Hade inte tänkt behöva göra så mycket mer, men det kanske behövs andra interna uppgraderingar för att vapnet ska fungera effektivt på korta avstånd?

Så, två frågor blev det:
1. Bolt action i CQB, hur funkar det?
2. För att ha ett effektivt bolt-sniper med kort innerpipa på korta avstånd och låg utgångshastighet, behöver jag några speciella uppgraderingar?