Behöver hjälp med Well MP7!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Behöver hjälp med Well MP7!

Inlägg av Majoren »

En microswitch har tre stift du kan löda på. När den är i "viloläge" så är det kontakt mellan två av dom, på de jag har så är det den översta och understa. När du trycker in "flärpen" flyttar sig en kontaktyta från det nedersta stiftet till det mellersta stiftet. Det är alltså det översta och stiftet i mitten du vill löda dina + kablar på. När jag kommer hem (måndag) kan jag ta en bild på en microswitch så du ser hur den ser ut inuti.

Om du är lite pillrig och mekig av dig skulle jag dock rekommendera att du tar isär microswitchen och löder stiften utanför plasthöljet så att du inte smälter det eller förstör kontaktytorna när de ligger mot varandra medans du löder. (Om du är erfaren lödare, till skillnad från vad jag var i början så kan du nog få fast kablarna ordentligt utan att smälta något)

Hoppas det hjälpte!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173