utrustning

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Riddarn

Re: utrustning

Inlägg av Riddarn »

Tjena!

För att samla ihop gear så är det bra att välja en nation. Detta är inget måste, men det kommer att göra det hela mycket roligare i längden.

Efter att du valt nation så kan du söka runt lite på google / wikipedia och kolla vad de använder. Personligen skall jag införskaffa mig ett kinesiskt kitt, vilket betyder att det blir PLA 07 klädsel för mig.
Om du vill köra svensk soldat är det ganska standard att slänga på sig M58 / M90 kläder, men detta är helt upp till dig.

I korta drag så "skall" man köpa:
Jacka eller Combatshirt, ett par byxor, en väst, en ryggsäck och slutligen ett vapen.

jag kan dock tillägga att eftersom att du inte fyllt 18år har du precis som jag, inga rättigheter att innehava eller hantera ett vapen. Därför rekommenderar jag starkt att du inte köper ett, då du kommer att behöva underhålla det tills att du är myndig och detta är bara slöseri med tid.

Notera: Jag är långt ifrån den mest erfarne i detta forumet, så det kan hända att jag pratar ur nattmössan på det mesta här. ( dock så är det sant om vapnet )
Våga leva livet här och nu, att acceptera att du är du - Patrik Ed.