Shotgun/Hagelgevär

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Shotgun/Hagelgevär

Inlägg av perlenbacher »

Köp en billig hagelbrakare och låt den ligga bara när du inte använder den. Den här är 2 år gammal och skrämmer fortfarande folk, skön att ha att sätta fast på ryggsäcken när den inte används! :) Bild
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Shotgun/Hagelgevär

Inlägg av TwinkleDew »

Själv tycker jag att hagel är jävligt härligt. Lätt och smidigt och det känns jävligt fräckt att pumpa också xD. Dock så förlorar du ju som tidigare sagt eldhastigheten och räckvidden men det är ju såklart en smaksak. Tycker att du ska testa och köra en match med hagel och sedan en med AEG.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: Shotgun/Hagelgevär

Inlägg av Wrim »

Beror helt på vad du föredrar för spelstil.
Innan jag hittade min grej fick jag prova hagel, men tyckte det var lite klumpigt då jag gärna krälar omkring så mycket som möjligt.
Men det har mer med storleken att göra än vapentypen, jag skulle ha samma bekymmer med vanlig m4, så jag kör bara korta vapen.

Jag tror inte du behöver oroa dig för räckvidden så mycket, det känns ändå rätt osportsligt att försöka skjuta motståndare som är längre bort än 30 meter.
Och för det första ska man träffa och för det andra ska de känna träffen igenom alla pouches och chestrigs och plates och fadderullan.

Kul att det finns folk som gillar hagel!

Sen träffade jag en kille som hade köpt ett hagel från taiwangun för runt 200, så det kan bli rätt ekonomiskt också.

Skriv svar