Packning och utrustning?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Packning och utrustning?

Inlägg av x1ph1as »

Ställde samma fråga och trodde jag var föst :)

Fick detta som svar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 19&t=22362


x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Packning och utrustning?

Inlägg av x1ph1as »

Jag hann före :P

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: Packning och utrustning?

Inlägg av Ozzy1989 »

Skönt å höra att jag inte är den enda som undrar iallafall! :D :oops:

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Packning och utrustning?

Inlägg av ministry »

Det beror ju på vad exakt du gör (eftermiddagsspel, helgspel med övernattning, tältläger eller sova i det fria, och så vidare in absurdum), och vad du har för bärsystem och hur mycket du får plats med i detta.

Ett generellt tips som förklarades av en f. d. SAS-operatör, är "Live from your backpack, fight from your webbing and survive from your pockets.". I fickorna går överlevnadssaker du inte lägger i fickor som kan komma att tappas bort eller liknande. Exempel torde vara medel att skapa eld med och liknande. I västen/selen går vatten, sprängmedel och så mycket ammunition du kan bära. Även dygns/halvdygnsration. Resten av maten samt ombyte, sovutrustning och så vidare har du i ryggsäcken.
Alla gör på sitt sätt men jag tycker personligen att detta fungerar mycket bra på storspel. Tanken är att kunna vara så självständig som möjligt om du inte ges möjlighet att gå tillbaka till bas när magen kurrar eller regnet öser, osv.

Om du kommer ha en bas du alltid kan återvända till kan du ju skippa 50+L-ryggan och kitta mer likt jänkarnas DA, dvs. färre förnödenheter och förlita sig på att man alltid har tillgång till ett basläger att utgå ifrån.

Som sagt, det faller helt på vad du faktiskt ska göra. Utrustningsbehov följer ju syftet med utrustningen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Fillthee
Inlägg: 81
Blev medlem: tor nov 15, 2012 5:53 am

Re: Packning och utrustning?

Inlägg av Fillthee »


Skriv svar