tips och råd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: tips och råd

Inlägg av Stygge »

M14 är trevliga.
Tyvärr kräver de och lite andra magasinfickor men annars är det trevliga bössor.

dayu
Inlägg: 63
Blev medlem: tor mar 13, 2014 8:14 am

Re: tips och råd

Inlägg av dayu »

Ah ok, bra info. Då skippar jag nog tankarna på den även fast den är snygg som få:)

Frantiic
Inlägg: 117
Blev medlem: ons aug 22, 2012 1:00 pm

Re: tips och råd

Inlägg av Frantiic »

HK 417! grymt snygg! och bra med för den delen!
I reject your reality and substitute my own!

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: tips och råd

Inlägg av Skepparn »

Undvik M14 som en könssjukdom
Jobbar på Röda Stjärnan

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: tips och råd

Inlägg av Mrmonkeey »

Den såg oxå väldigt intressant ut.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: tips och råd

Inlägg av Vaksai »

@dayu
Finns inga custom hophus.

SRC, PDI, Prometheus, DeepFire (tror jag, fick en precpipa i ett köp som säljaren påstod var DeepFire iaf).
Prometheus och PDI har dock speciella pipor för just M14, så kolla upp innan du köper, den ska ha "M14" i namnet.
Angry Gun gör en pipa till m14 också men den jag fick var värdelöst paketerad och hade blivit krökt under frakt.
Kör en PDI 6.05 i min EBR, fungerar klockrent, http://www.x-fire.org/etop/05.html

Jag har inte hittat något gummi som är gjort för M14, men har inte haft några problem när jag har kapat några mm.

När vi ändå är inne på uppgradering så kan det vara bra att veta att M14 har en version 7 gearbox.
Det innebär egna kuggar, tappet, nozzle, cylinderhuvud och AR-latch.

Motorn som sitter i är hyfsat stark, min orkade med en 130-fjäder utan några problem på ett 7.4v 15c 2000mah lipo, men ska du gå över det får du antingen byta kuggar eller motor.
Dock så kan ju din motor vara starkare än min var...

Skriv svar