Hop up gummi fråga

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
x1ph1as

Hop up gummi fråga

Inlägg av x1ph1as »

Hejsan,
Har letat en stund men går nog snabbare att fråga direkt.

Jag ska i dagarna trimma upp min bössa från 107ms till 120-130ms (M120 fjäder). Min fråga lyder: Vad ska jag sätta in för gummi för att få så bra kontroll/precision som möjligt? Märke? Hårdhet? Vad är spacers, och ska jag använda nån sån?

Jag har en G3A3 och skjuter 0,25/0,28boll om det har nån betydelse.

Tack för svar :-)

Madbull Mike

Re: Hop up gummi fråga

Inlägg av Madbull Mike »

Köp Madbull's blåa gummi och en h spacer, det är en av dom bästa kombinationer till en bra hop up
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Hej!
Kör i samma tråd tänkte jag.
Jag har en original VFC 416 och den är typ 90-100 m/s trimmad och tänkte låta den vara det ett tag men skulle vilja förbättra allt annat man kan. Liksom.
Undrar över vilken kombination som är bäst för min hastighet? Madbulls blåa är väl för högre utgångshastigheter. H-spacer tänkte jag ju köra, och 6.03 pipa, typ Madbulls på Striker.
Men är det Ultimate huset som funkar bäst även för detta ändamål och vilket gummi passar bäst?
Extra fråga: Ska man köra på 363mm pipa eller 407mm i min VFC 416D V2? Är det en viktig skillnad på dessa längder och tänk då på att jag vill ha bästa prestation? Enligt spec så är den 410 lång, ytterpipan. BTW ska jag kanske byta till en AAC M4 2000 som bör vara i ungefär samma längd som ytterpipan.

Peace out! Tack! :)

ohman

Inlägg av ohman »

Om du har VFCs 416 borde du redan ha ett ganska bra hop up hus (ring runt pipa/nozzle för att justera) så jag skulle inte byta ut det om det inte gått sönder. Madbulls blå fungerar även för 90-100 m/s om du vill (och det följer med ett vid köp av Ultimate huset), men annars är Guarders genomskinliga silikongummi kanonbra med när du kör lägre utgångshastigheter.

Om jag inte missminner mig har din bössa en ganska bra pipa med standard. Börja med att testa nytt gummi + en h-spacer och se om du är nöjd med precisionen, efter det kan du börja kika på precisionspipor och andra uppgraderingar. Det viktigaste med innerpipan är inte att ha så lång som möjligt utan att piplängden är anpassad till cylinder och fjäder (vilket den bör vara i din bössa redan nu, det är trots allt en VFC), samt att pipan är av bra kvalitet, dvs jämn på insidan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

ohman

Inlägg av ohman »

Om du inte får bra kulbana så skulle jag definitivt börja med ett nytt gummi och testa spacer. Det ska inte vara några problem att spela med 0.25 och 0.28.

Angående längd på pipa så räcker 363 till gott och väl.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

x1ph1as

Inlägg av x1ph1as »

Tack för hjälpen ska testa med spacer och det blåa gummit.
Oj räcker aå kort pipa för bra precision, jag som har 510mm och funderar på 610mm.. kanske onödigt då.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Om man läser runt lite så verkar det som att längre än 450mm är onödigt. Viktigt att du matchar cylinder mot pipa ist.

Skriv svar