Pistoler!!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Pistoler!!

Inlägg av perlenbacher »

vore kul att få en liten diskussion om detta, alltid kul att veta som nybörjare! :D
Vilka är de bästa pistolerna ni haft och varför?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av ohman »

I mitt fall KSC Glock 18C och min nuvarande ASG (KWA) Glock 17.
Bra precision direkt ur lådan, har hållit ihop bra i originalutförande, rätt storlek så de passar i hölster. Enda nackdelen med ASGn är att den har ASG-marknings istället för Glock (funderar starkt på att köpa en ny mantel).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Pistoler!!

Inlägg av perlenbacher »

Kan svara jag med:

Beretta M9 HW ASG:
Bra pistol med lagom rekyl och skön realism. Gillar känslan av metall mot handen, lite glapp i magasinbrunnen dock.
Laddat den med 15 kulor som RS:en. gillar designen och passformen i handen. dock så har alla fjädrar i pistolen börjat spricka och den har blivit otät på de senaste åren så den får nog pensioneras.

Sig sauer F226 MK25 w/R WE:
Favoriten! Skön decocker mekanism som ger pistolen extra känsla. passar bra i handen, dock lite hög mantel tycker jag, men ingenting man stör sig på i stridens hetta. Solid pistol med bra tryck och rak kulbana.

Glock 17 ASG:
Passformen är fin denna med men pistolen känns lätt och svår att snabbt få upp i sikteslinje. Lite liten i designen för min smak men bra precision och "Clean" design.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Pistoler!!

Inlägg av Callahan »

Min favorit pistol är en 1911 Strike/Nightwarrior från Marui. 8-)
Sen gillar jag Marui´s pistoler i övrigt för dom utklassar allt annat.

Bild
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av Nixon »

En KSC/KWA/ASG Beretta M93. 39 skott i magget, håller bra även i viss kyla, lång pipa och fin precision. Plastmantel, förvisso, men oj vilken pistol. Stor är den, men det finns ju en uppsjö av hölster. Den nyare spartan-modellen är litet nättare också, och man kan köra 26-50-skottsmag i alla varianter tror jag,
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av Xelley »

TM mk23. Tystaste pickan på marknaden och den fungerar utmärkt i all väderlek pga att den saknar Blowback. Enda minuset är att den saknar ställbar hopup. Annars är det den bästa pickan jag haft faktiskt.

Edit: fel av mig på hopuppen, det var klonen som inte var samarbetsvillig på den fronten.
Senast redigerad av 1 Xelley, redigerad totalt 0 gånger.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av baracken »

Jag har tre favoriter
Min absoluta favorit är min kwa m226, skjuter långt för att vara en pistol och väldigt skön.
Sen har jag min kwa m93r, 3 round burst är underbart har den med metall mantel
Sen har jag min blackwater bw1911 co2 som kickar som jag vet inte vad, den är riktigt tung också har dock inte använt den tillräckligt för att ha en bild om hur precisionen är.

När redwolf visade TM mk23 så hade deras exemplar ställbar hop under manteln?

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av Xelley »

Fel av mig. Du har helt rätt. Det är nog jag som blandar ihop två pickor här.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av baracken »

Tänkte det :) men kan tänka mig att Mk 23 är en nice pistol, en kompis hade en och man hörde inte när han sköt och den aköt riktigt långt och rakt var nog i klass med ett par aegs som var närvarande. När redwolf testa så tror jag dom sköt 145 skott på en fyllning av green gas

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: Pistoler!!

Inlägg av massiive »

Har haft ASG glock 19 som jag mest plinkade med, alltså innan hobbyn tog tag och drog ner mig i avgrunden ;)

Därefter har jag haft en KJW P226 som jag tycker är en bra pistol. Inget extraordinärt dock.

I dagsläget har jag en Marui p226 med metallkropp + förstärkta interna delar samt en starkare fjäder för härligare kick. En helt underbar pistol som jag troligtvis aldrig kommer göra mig av med. fantastisk känsla i den jäveln.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Skriv svar