Walther P38?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hutker
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 31, 2013 11:58 am

Walther P38?

Inlägg av Hutker »

Jag är intresserad av andra världskriget och är i behov av en bra kvalité GBB pistol. Så jag undrar är Walther P38 bra airsoft pistol för en spelare som bara haft en GBB pistol innan? Och Vart hittar jag dem? Jag har sökt efter dem ett bra tag nu men jag hittar inget, kanske är det för att jag är en hemskt dålig på att söka rätt eller så finns det inga bra walther p38:åttor ute.

Brolin90
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:50 pm

Re: Walther P38?

Inlägg av Brolin90 »

Вилле Бролин

Besök våran Fb sida

Militärhistoriska föreningen Tovarishchi
https://www.facebook.com/pages/Milit%C3 ... 4711319507

Hutker
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 31, 2013 11:58 am

Re: Walther P38?

Inlägg av Hutker »

Wow! Redwolf sidan är nog den jag ska gå på. Billigast men den är gjord av maruzen och jag har hört mycket bra om dem. Tack!

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Walther P38?

Inlägg av Namboy »

Räknar man in frakt, tull och att import av gasdrivna vapen inte är så populärt hos tullen är nog Malmö Airsoft ditt klokaste och billigaste alternativ.
Bara så du inte står där om någon vecka med skägget i brevlådan!
"We're surrounded. That simplifies things."

Hutker
Inlägg: 5
Blev medlem: tis dec 31, 2013 11:58 am

Re: Walther P38?

Inlägg av Hutker »

Såpass... Jäkla otur då. Men ja då går jag på malmö sidan. Tack för infon!

Brolin90
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:50 pm

Re: Walther P38?

Inlägg av Brolin90 »

varsegod roligt att mer folk vill köra ww2 :)
Вилле Бролин

Besök våran Fb sida

Militärhistoriska föreningen Tovarishchi
https://www.facebook.com/pages/Milit%C3 ... 4711319507

Kurt-Rutger
Inlägg: 21
Blev medlem: mån jan 20, 2014 4:07 pm

Re: Walther P38?

Inlägg av Kurt-Rutger »

Häftigt val! Hoppas den funkar bra, säg gärna till hur den är när du får tag på den :)

Jag har hört något om att det ska komma en ny version av GBB Luger, den från WE klarar tydligen inte av gas då den fryser/misfirear hela tiden, den från Tanaka är helt i plast och finns typ inte längre.
Det är ju mer korrekt för någon som spelar WW2 airsoft att ha en P38 men jag själv tycker Lugern är så otroligt snygg och häftig, hoppas den blir bra, den som kommer
Gott mit uns!
AGM MP40, G&G G980 (k98)

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Walther P38?

Inlägg av Namboy »

Problemet med WEs Luger, iaf enligt mina erfarenheter, är att metallen är så äckligt mjuk så de interna delarna blir mos och pistolen skjuter fullauto. Inte jättebra. :(
Men ergonomin på P08:an är svårslagen och den sparkar rätt fint. KWCs ditto verkar riktigt spännande, med tanke på hur deras 1911:a är!
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar