Funderingar ang. WE Katana

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gummisnodd

Funderingar ang. WE Katana

Inlägg av Gummisnodd »

Har skaffat en WE M4 katana och skulle behöva hjälp att hitta nå delar som passar.
Hopup hus
Motor
Precisionpipa

Om någon har nå andra tips, så dela gärna med dig.

Genocide

Re: Funderingar ang. WE Katana

Inlägg av Genocide »

Hophus är väl m4 modell?
Motor = long type
Precpipa = Ta ut originlet och mät...

Märken på motor, pipa och hop som rekommenderas hittar du här på forumet. Det finns en uppsjö märken som är både bra och dåliga, dyra och billiga. Du får avgöra själv vad som passar dig/du har råd med.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Logon

Inlägg av Logon »

Gummisnodd skrev:Har skaffat en WE M4 katana och skulle behöva hjälp att hitta nå delar som passar.
Hopup hus
Motor
Precisionpipa

Om någon har nå andra tips, så dela gärna med dig.
Hej!
Har också skaffat WE Katana vad jag förstått så är allt standard förutom hela cylindern huset,
Växellådans nedre del är en vanlig V2 låda så kugg osv ska passa som vanligt. (Aftermarket selectorplates fungerar men då funkar inte "avspänning" av fjäder i safe vad jag förstått)

Hopup hus är vanliga TM hus
Edit: Här är det jag tänkte uppgradera till
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22892
Motor är Long type som sagt
Precisionspipa är kan vara så lång du vill ha den, vad jag förstått är den ungefär 350mm stock och alla vanliga typer borde passa

YOUTUBE!
https://www.youtube.com/watch?v=ttZ8jzCk2DI här förklarar han TOM dina frågor

Gummisnodd

Inlägg av Gummisnodd »

Tack alla för den fina hjälpen! :) :D :lol:

Gummisnodd

Inlägg av Gummisnodd »

Nu har jag ett nytt problem :(

Jag bytte Motorn till en "ASG Ultimate Motor, ULTIMATE, M120-M140, long axle", satte in en 130m/s Cylinder for WE Katana
bytte Hopup hus till ett likadant i metall och bytte pipan till en 6,03mm precisionspipa.

Jag prov sköt den med 0.25g kulor och fick ett snitt på 100ms, Vad är fel??
Hur har jag nu fuckat upp den? måste jag byta till ett 11,1v batteri eller har jag gjort nå annat fel?

Borde ligga på 120ms iaf tycker jag.

Tack på förhand.

Logon

Inlägg av Logon »

Gummisnodd skrev:Nu har jag ett nytt problem :(

Jag bytte Motorn till en "ASG Ultimate Motor, ULTIMATE, M120-M140, long axle", satte in en 130m/s Cylinder for WE Katana
bytte Hopup hus till ett likadant i metall och bytte pipan till en 6,03mm precisionspipa.

Jag prov sköt den med 0.25g kulor och fick ett snitt på 100ms, Vad är fel??
Hur har jag nu fuckat upp den? måste jag byta till ett 11,1v batteri eller har jag gjort nå annat fel?

Borde ligga på 120ms iaf tycker jag.

Tack på förhand.
Hmm, Som du säger så ska den grå klara 130m/s på .20g
Gå igenom den först, kolla bucking, gör rent pipan. Du kan ju alltid testa sätta i orginalmotorn igen(men orkar den vrida borde det inte spela någon roll) Vet inte om kugghjulet kan snurra ett helt varv och "stoppa" cylindern när den är påväg frammåt ifall motorn är så stark att den snurrar för långt, Jag vet att WE Katanan short strokear cylidern och har 1 tand kapad på kuggen som går imot cylindern men jag antar att när WE säger 130m/s menar de med deras stock gears. Testa även ta bort all hop up från kulan.
Jag hade även ett problem att plötsligt så lossnade mitt guiding rod i cylindern så kolla att skruven på baksidan är iskruvad ordentligt så den inte går mot den.

Har du testat den Röda och sett ifall den kör som den ska? Om den är låg också så är det något designfel med cylindrarna eller så är det något i din hop/pipa som spökar. Tror det är en M110 ekvivalent i den. ~400fps (121m/s)

Oiric
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008

Inlägg av Oiric »

Utväxkling på kugg och/eller motor har ingen betydelse för hur hårt bössan skjuter.

Den mest troliga anledningen till låg utgångshastighet är att det inte är tätt i eller runt hophuset. Antingen tätar inte gummit runt pipan ordentligt eller så är det gummit runt nozzle som tätar dåligt.

Testa med orginalpipan i nya huset och sedan med nya pipan i orginalhuset för att se om något av de två är boven i dramat.

Basic strategy guide: Byt inte mer än en del i taget utan att testa emellan. På så sätt vet du vad som felar istället för att ha 4 olika faktorer som kan vara orsaken.

bobo

Inlägg av bobo »

Lånar tråden lite

Har också problem med m/s i min katana,
Chronar in på 66-67m/s med 0.28 och m90
Cylindern, den borde ligga runt 80m/s.
Så jag testade att täta hoppen men fick samma
Resultat som tidigare,
Har original pipa och g&g hop

Skriv svar