Bullpup gevär?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Henrico93
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 29, 2014 9:27 pm

Bullpup gevär?

Inlägg av Henrico93 »

Hejsan!

ska börja med denna extremt roliga hobby och har tänkt att köpa mig ett gevär snart, vill ha ett gevär då med bullpup. vad rekommenderar ni då att man ska ha för sort och för märke?


PS. har en budjet då på cirka 2500:-

Tjabo
Inlägg: 51
Blev medlem: tor jan 24, 2013 11:06 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Tjabo »

Ofantligt bred fråga! Men det kommer framför allt bero på din smak estetiskt, så kolla upp AUG, P90, Famas och Tavor! De första 3 finns från ett gäng tillverkare med olika priser.
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Paxz »

Precis som Tjabo säger så finns det flertalet modeller att välja bland.

Jag hade satsat på en JG AUG A3 eller en S&T TAR-21 (med metallgearbox) för dem pengarna. Annars hade jag nog kört på en F2000, men de kan vara lite klurigare att få tag på. På senare tid har även Famas hittat tillbaka på marknaden. Förr fanns det bara en tillverkare som gjorde dem (TM) och de höll inte allt för hög kvalité.

Annars finns även L85 som är rätt fina. Den billigaste versionen av dem som är prisvärd som jag vet om är nog Army Arament R85.

Vilken Bullup gillar du bäst? Om du har en specifik modell i baktankarna så blir det lättare att tipsa om en bra tillverkare.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

cSalinas
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:06 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av cSalinas »

Allt beror på ekonomi samt om du ska köra någon inriktning. Rekomenderar typ 97 alt typ 97b. Även magpul pdr.
"What dosent kill you, hurts like hell."

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Xelley »

En begagnad ICS L85 är ju smutt. Med ställbar styrka så kan du köra överallt med den bössan samt att dom är solida som sten.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Gwlyddyn »

Det enda som talar mot Magpul PDR är den idiotiska avtryckaren med eldväljare. I övrigt är det en skitfin leksak!

Henrico93
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 29, 2014 9:27 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Henrico93 »

vill helst ha något som både kan funka utomhus och i CQB.

har kollat lite på aug, men om man inte kör a3 då så verkar det ju som siktet är permanent fast på vapnet. verkar för det mesta också vara jing gong som tillverkar dom och dom har man läst lite blandade meningar om här.

sen har ju FAMAS alltid varit en favorit sen man spelade metal gear solid som liten. TAR och P90 har jag kollat lite på men har inte hittat så mycket i närheten av stockholm, vill helst kunna känna och klämma lite på vapnet innan jag bestämmer mig

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av Gwlyddyn »

PDR'en har en fördel: Du byter fjäder på 2 minuter. Perfekt för att ha EN bössa för både utomhus- och CQB-spel.

baracken
Inlägg: 164
Blev medlem: lör maj 19, 2012 8:49 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av baracken »

Aug a2 har rail på toppen. Bara a1 som har permanent sikte.
Om du ska köra både cqb och skog bör du ha en med relativt lång pipa och framförallt kan qc fjäder vara något att titta på. Så en begagnad ics l85, s&t tavor tror jag har det, pdr har kort pipa men fungerar, dock med pdr så ska man veta att dom är lite jobbiga att meka med.
Qc fjäder betyder alltså egentligen "quick change spring/springguide" som gör då att du plockar bort så att du kommer åt baksidan av gearboxen och skruvar bort en skruv och sen trycker in springguiden och vrider den så kan man plocka ut den med fjädern så kan man snabbt byta fjäder, det är den vanligaste medans till exempel ics l85 har en sprint igenom springguiden som man plockar bort och drar ur hela guiden med fjäder .

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bullpup gevär?

Inlägg av ohman »

G&Gs P90 (heter pdw 99 har jag för mig) har både ställbar fjäderstyrka och quick change. Inbyggt rödpunktssikte och laser. Så lurar du på en P90 så är den värd att kika på.

Edit: http://gunfire.pl/search.php?text=pdw+99
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar