Hej igen tebax till min lipo laddare som jag gjorde en post om förrut. Fick den att funka men nu är det nått annat knas med den.
Har modellen SkyRC E4
Det som är problemet med den nu är att när jag kopplar in den står den bara och blinkar på Grönt som instruktionerna säger att den är redo att laddas.
och när jag kopplar in batteriet så börjar den aldrig att ladda den hoppar aldrig över från blinkande grönt till lysande rött som ska indikera att den börjat ladda.
Så jag har laddat totalt 5 gånger med laddaren har 2 batterin också. Köpte laddaren laddade 2 st batterier första gången funkade bra då hoppa den över från blinkade grönt till lysande rött och börja lysa hel grönt när den var färdig laddad. Och senast när jag laddade mina batterier så funkade det fint med det första batteriet sen när jag stoppade i det andra så stod den bara och blinka på grönt men tänkte inte mer på det då tänkte att det kanske var urladdning proccess pga av att jag aldrig använde det batteriet på spelet och tänkte att det kanske var fullt och den behövde laddas ur först. Men nu efter jag varit iväg på spel för 2 veckor sen och ska ta och sätta igång laddaren för spel på lördag så står den bara och blinkar på grönt. Kan tänka mig att det kanske är kabeln mellan laddaren och batteriet eller så är det nått annat. Nån som kan ha nån anning om vad det kan vara för fel ? nån som har haft samma problem ?
Har iallafall skickat hem laddaren och batterierna till min bror som har en likadan laddare och han ska testa och ladda batterierna imorrn och se om det funkar i hans laddare. Sen om det funkar där sa jag åt han att testa ett av sina batterier i min laddare och se om det funkar bättre. Men får väl mer svar imorrn. Bara tänkte höra om någon stött på samma problem innan. Om det visar sig att mina batterier går att ladda i hans laddare så är det nå vajsing på min laddare och jag får då ta kontakt med dom jag köpt den av och kräva en ny laddare med tanke på att jag laddat med den 5 gånger och den ska ju inte gå sönder efter 5 laddningar.
Batterierna jag laddar är lipo 11.4v om nån ville veta det.
Lipo laddare "strul" Igen
Re: Lipo laddare "strul" Igen
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
okej i see the problem ^^
Sorry men den passade så bra in på textväggen
Gör så här: sluta testa fram och tillbaka och ring istället butiken du köpte den från asap samt få hjälp av dem. Konsumentköplagen ftw
Gör så här: sluta testa fram och tillbaka och ring istället butiken du köpte den från asap samt få hjälp av dem. Konsumentköplagen ftw
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
jo jag ska ta och göra det imorrn. Men märkte att laddarn var konstigt idag vid typ 19-20:00 tiden så kände att det var lite sent att ringa ^^ så får göra det imorrn. Men skickade med batterierna till brorsan bara för att se så dom inte har tagit någon skada ^^ plus att jag vill ha dom laddade till helgen så man kan spela ^^ men tack för tipset
jag har en likadan laddare och min har funkat hur bra som helst. Till både 11,1V och 7.4V.
Men du kopplar väl in Tamiya/deans först innan du sätter i Balanserings kabeln? Min var lite kräsen på just det.
Att det är viktigt att först ta "ström" kontakten och sedan Balanserings kabeln.
Sen 11,4? Finns det lol?
Men du kopplar väl in Tamiya/deans först innan du sätter i Balanserings kabeln? Min var lite kräsen på just det.
Att det är viktigt att först ta "ström" kontakten och sedan Balanserings kabeln.
Sen 11,4? Finns det lol?
Min Omdömes tråd->http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=23076