Glasögon på glasögon?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
blackguyL
Inlägg: 66
Blev medlem: tor jan 03, 2013 11:33 pm

Glasögon på glasögon?

Inlägg av blackguyL »

Har vid tidigare "småspel" använt typ jula skyddsglasögon utanpå mina vanliga glasögon, vilket i och för sig fungerade men jag vill ha något säkrare för större spel.

Är det någon som har erfarenhet av http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... le=X1000RX dessa och vet om det är bra plats i dem för ett par glasögon?

Annars tänkte jag på http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... cle=125210 där borde det ju få plats.

Helst vill jag ha vanliga skyddsglasögon, inte helmask. Men jag vet inte om det är värt att punga ut 1,000 på ett bar Bollé.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av ohman »

Tyvärr är det svårt att hitta en billig och bra lösning om du har glasögon, jag provade flera varianter, men det enda jag sett fungera är RX-inserts (dyrt, nya glasögon som är specialanpassade till dina skyddsglasögon). Jag valde helt enkelt att gå till optikern och skaffa linser som jag använder vid airsoftspel, till vardags använder jag vanliga glasögon.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av BlackGoat »

Till en början använde jag Bollé X500t goggles över mina vanliga. Funkade helt ok även om de är i största laget. (Verkar tyvärr vara svåra att få tag på i dagsläget. Gick på runt 300kr från USA förr)
Sen gjorde jag som Ohman, skaffade endagarslinser som endast brukas på spel.
Mängden skyddsglas som kan användas ökar markant då ;)
Blev ESS ICE 2.4 för min del.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av Vaksai »

Det finns ju skyddsglas som kan slipas till rätt styrka, Wiley-X har några, men dom går på ca 2000-3000 beroende på synfel.

Även jag har skaffat linser, att ha RX-inserts var ingen idé för mig, de immar igen för snabbt.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av Finnen »

Kolla efter Bollé Chronosoft Tactical, dom är i största laget, men designade för att bäras med glasögon under och har dubbellins så dom immar inte igen.

Går på en 300-400kr på ebay inklusive frakt inom EU.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av instant »

Har själv glasögon, började med Bollé över dom, sen nätmask väldigt kort och till slut köpte jag ett par guarderglajjer och fixade slipade insatser till dom, gick på ungefär 800kr. Funkar skitbra.

björnä
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 08, 2012 2:45 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av björnä »

Jag har också glasögon.
Köpte guarder c3 brillor, tog med till optikern och sa att jagg ville ha slipade glas i.
Allt som allt gick det på 1200kr.

Annars så gör laseroperation för xx xxxkr och kör med vilka skyddsglasögon du vill.

kotik
Inlägg: 5
Blev medlem: mån dec 16, 2013 2:22 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av kotik »

jag har lyckats få tag på några skyddsglasögon som passar precis över mina vanliga glasögon men jag har lite planer på att skaffa linser, om det går då jag har lite speciella problem, sista jag frågade om linser så gick det inte men det var också för minst 10 år sedan en hel har hänt sedan dess. Dyrt blir det nog...

nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av nisse »

Linser kan dock vara problem på milsim som pågår flera dagar, mycket skit som kommer i ögona osv.
"Ninjas came with lions"

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Glasögon på glasögon?

Inlägg av ohman »

Kotik, det beror på vad du har för synfel, men en uppsättning med 30 engångslinser kostar för mig ca 600:- vilket jag klarar mig ungefär ett år på, så i sammanhanget inte speciellt dyrt :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar