ny inom airsoft utrustning m.m

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
baliski
Inlägg: 7
Blev medlem: tis dec 24, 2013 10:54 am

ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av baliski »

Hej är en dude på 23 år och är sugen på att börja köra airsoft. men är lite vilsen på hur det funkar.

hur funkar det med "söndagsspel"
har kollat på lite grejer över allt men har lite besluts ångest man vill ha allt!
tänkte gå lite den ekonomiska vägen. hur är det på vanliga spel tvång på utrustning eller kan man köra vad man vill.
Och vad använder sig folk mest av m90 eller woodland osv kul om man kunde passa in lite i lagen man hamnar i när man drar iväg.

utrustning jag hade tänkt mig är m90 kläder sen en grön
Strike Systems Vest molle.

skulle det tex passa ihop det är ju ett av med grejer :)

tack försvar Och God Jul! på er alla

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av andersbe »

Det finns några andra trådar med tips och trix för nybörjare. Om du aldrig har spelat tidigare tror jag bössa och glasögon är en bra start. Eller kanske hyra bössa och glasögon första gångerna. Det är tråkigt om du köper på dig saker och sen kommer på att det inte fungerar. Bättre då att börja enkelt och bygga på senare när du har mer erfarenhet. Även om du träffar en grupp du börjar spela med är det enklare att köpa vad de kör med, om du ex skall vara med i ett lag. Onödigt att först köpt en annan uniform då.

På söndagsspel brukar det bara vara krav på glasögon/ögonskydd och en bössa. Vad du spelar i brukar aldrig vara några krav. Det är nog mer på MilSim spel som det är krav på uniform och utrustning.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av FabianP »

Nej inte hyra. Köp! ..något du gillar! Åk till någon av affärerna o kläm. Köp det du gillar. Kanske inte för dyrt först.
Och så glasögon (alt helmask). Have fun! ;)
Lunar
LosPrimosLocos

Ahlgren
Inlägg: 30
Blev medlem: tor sep 12, 2013 7:29 pm

Re: ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av Ahlgren »

Klart man hyr första/andra gången för att se att "sporten" är något för en, så gjorde jag, jag fastnade direkt

Jolln
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 15, 2012 11:47 pm

Re: ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av Jolln »

Hyr bössa på första/andra såklart.

Avråder starkt att åka till första bästa handlare och klämma och köpa. Visst kläm på grejjer, men försök ta reda på så mycket som möjligt om bössan innan du köper nått. Många handlare har mest rebrandat skit som säljs för överpriset. Frågar man om det är en Jing Gong eller Cyma så rycker dom på axlarna i många fall.
Nej försök komma fram till vad du är intresserad av för typ av vapen. Är du intresserad av ryssar eller amerikaner eller något annat. Försök gärna se framåt i tiden. Finns det nått lag på orten som du kanske vill spela med etc. Googla modeller och titta på reviews på youtube.

Sen när du vet att du vill ha en AK74 eller en M4A1 eller annat, Då brukar vi på forumet vara väldigt hjälpsamma att peka på vad som är bra, och vad som ska undvikas :)

Sen finns det såklart ett gäng fina handlare här i sverige som är ärliga och dessa lär du kunna beställa ifrån så fort du hittat nått bra, men fundera en stund först ändå.

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: ny inom airsoft utrustning m.m

Inlägg av HrodgarHippie »

Ditt första söndagsspel tycker jag att allt du behöver göra är att snacka med folk innan och be att få låna ett vapen och komma dit i slitstarka kläder (typ snickarbyxor) och mörk jacka/tröja. Om så behövs, att du vill spara pengar, be att få låna skyddsglasögon oxå.

Kanske trångsynta tråkmånsar kommer tycka att du är "en tönt" för att du är klädd som du är, men de flesta av oss har inte haft råd att köpa ett färdigt kit till första spelet. Hellre funktionellt än snyggt första gångerna, sedan kan du känna efter vart du vill rikta in dig. Just nu grunnar du ju på M90, men plötsligt ute i skogen kanske du kommer på att du faktiskt tycker brittiskt är supersnyggt in action. På så sätt slipper du köpa om allt.

Så, sammanfattningsvis är Hrodgars råd;

LÅNA.
TESTA.
TESTA IGEN.

Köp sedan. (Begagnat om inte du är nojjig över garantier)

Skriv svar