Hjälp med val av fjäder. =/

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kevin
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 18, 2013 2:42 pm

Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Kevin »

Hej alla, Jag tänkte börja köra lite CQB eller vad det kallas. Men då måste jag först införskaffa mig en 90 fjäder till min bössa.
Bössan är en Ak47 av nyare modellen tror jag man skulle kalla den. Mer precis just den här bössan.

http://www.combatzone.se/airsoftrifleae ... ath=245_78 (därifrån jag köpte den)

Den går i 107 m/s så jag tror väll att det är en 110 fjäder där i kanske. Har ingen aning. Men som sagt skulle vilja göra bössan CQB vänlig.
Så var får man tag på en fjäder i rätt längd och storlek till just denna motorn í denna bysse? =P

Tack för svar i förhand =)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av ohman »

Edit: nvm, troll. >.<
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kevin
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 18, 2013 2:42 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Kevin »

Ne jag behöver hjälp. =O stog det inte att folk inte skulle prata skit på den här avdelningen? (inga frågor är för dumma?)

Rebelofsvearike
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:27 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Rebelofsvearike »

Gå in på Vapenbutiken.se beställ en m90 fjäder å sen bytt guider hur man tar isär en V3 box finns på nätet bara googla. Alt lämna till en bra butik i din närhet och då inte Combatzone.
U mirring brah

Poyjs
Inlägg: 66
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Poyjs »

Ett tips är ju att du chronar bössan som den är idag och se vad den har för FPS. Om det inte överstiger 109m/s ( 360 fps, rätta mig jag har fel? ) så ligger du under det flesta CQB banors regler för max FPS gräns.
Anledning till att du kan ta o chrona bössan idag är ju för du kanske inte då behöver köpa en 90 fjäder och byta den, din bössa kanske rentav är good to go som den är? Bara för att det står 107m/s på den ÅF,s hemsida du köpt av så är det inte nödvändigtvis verkligheten.

Men ta reda på EXAKT vad som gäller på den banan du tänkt spela på, det kan skilja sig från ställe till ställe ang max FPS;en.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Kevin
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 18, 2013 2:42 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Kevin »

Tack så himla mycket för era svar och gränsen där jag ska köra är 100 m/s =)

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Kocken149 »

Ibland kan det bli lite dryga svar på detta forum men för det mesta får man superb hjälp här. Mina favoritfjädrar är mad bulls men dom gör bara m100 som svagast och den fjädern kommer garanterat skjuta för hårt. Jag kör prometheusfjäder m90 i min cqb bössa med goda resultat. Har även provat dream army fjädrar med mindre bra resultat, men så kostar ju mad bullfjäder 250kr och dream army 49kr. Om du har tajt budget duger dream army.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av ohman »

Hmm, jag skrev ett seriöst svar först, sen läste jag följande:
Kevin
Spelat sen: 2005
Spelat sen 2005, köpt bössa på combatzone, och vet inte var man hittar en fjäder.
Därav drog jag slutsatsen till att det var ett troll. Ber om ursäkt då detta inte verkar vara fallet.

Precis som ovanstående säger, du hittar fjädrar hos i princip alla återförsäljare idag. Guarders fjädrar har fungerat fint för mig. Röda Stjärnan, Vapenbutiken, Striker, Trinity osv har alla fjädrar tillgängliga för en billig peng.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kevin
Inlägg: 4
Blev medlem: ons dec 18, 2013 2:42 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av Kevin »

De är lungt hehe har inte varit så insatt hela tiden men det har alltid varit favorit sporten och fick faktist byssen från Combatzone nästan gratis för det strulade sig i några affärer :-P och jag ställer hälldre för många frågor en för lite :-)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hjälp med val av fjäder. =/

Inlägg av ohman »

Helt riktigt!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar