airsoft i vinter

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hisoka
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 15, 2013 6:30 pm

airsoft i vinter

Inlägg av Hisoka »

Hej. Funderar pa att borja med airsoft. Undrar hur ofta det finns spel att vara med pa i stockholm under vintern? Finns det nagot sarskilt jag behover tanka pa nar jag koper vapen med tanke pa vintern. Vet att gas inte gar men har hort att vapen gar sonder latt under vintern. Kan jag undvika detta eller kommer jag garanterat fa problem i vinter? Batterier dor ju fortare ocksa finns det batterier som tal kyla battre ? Har tankt kopa en aeg rifle for runt 250 dollar fran red wolf. Tack for svar. (:

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av p33krN »

Kör med lipo och ett relativt lågt trim så borde du komma ganska så långt.

Sen får man inte glömma att ha rätt kläder för rätt väder.

Vet många som åker hem före sina bössor rasar och deras batterier ger upp. Vilket är ganska löjligt att se från vuxna män.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: airsoft i vinter

Inlägg av HrodgarHippie »

Det vanligaste som sker är det som nämndes i förra posten. Batteriet "fryser" dvs tappar all effekt eller spelaren fryser.

Varma kläder, varma kängor, varm dryck i pauserna så håller du/spelaren ut. Klä sig efter vädret, etc etc osv. :D
Ett tips med batteriet är som nämndes LiPo som är väldigt temperaturresistent, men för att säkra sig kan man göra så att man köper två av samma eftersom de är såpass billiga.
Och det batteri som inte används kan du ha i en ficka så den hålls varm till du vill eller behöver byta för att du tappar effekten.

Hisoka
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 15, 2013 6:30 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av Hisoka »

Tack för svaren!

Är mest orolig över att någon plast del ska gå sönder. Är detta någon stor risk då? För jag har inga skills vad det gäller att laga airsoft vapen. Brukar detta vara dyrt? Finns det ställen som gör det åt en i sverige?

Funderar på att skaffa http://www.www.redwolfairsoft.com/redwo ... _Black.htm
eller http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... etsnaz.htm eller
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... 5_56F1.htm

Ser att om man väljer att uppgradera styrkan så får man Li po batteri. Vet ej om det är så default.

Vad är lågt trim och hur ser jag om dessa vapen har det? =D

Ni som spelar i vinter har ni någon erfarenhet av vapen i dessa prisklasser eller spelar ni med mycket dyrare?

Om man sköter sitt vapen bra hur ofta får man lite små strul som måste åtgärdas med vapen i dessa prisklasser.

Tack för svar!

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av p33krN »

http://www.taiwangun.com/en/rk-05-full-metal-boyi

Är ett bra nybörjarvapen. Mycket "bang for the buck".

Köp ett lipo och några midcaps till den så kommer du långt.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Hisoka
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 15, 2013 6:30 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av Hisoka »

Tack! Vad är fördelarna med den jämfört med http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... etsnaz.htm
för en nybörjare

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av ohman »

Vet inget alls om TMs AK-modeller, men generellt sett så är TM kända för att hålla för evigt (om du inte börjar peta i gearboxen), ha en magisk hop up som gör att kulorna flyger jättelångt och rakt trots att den inte skjuter speciellt hårt.

TM är med andra ord väldigt bra kvalitet, dock är de förtjusta i plast:
Metal parts include stock, barrel assembly and compensator, magazine, bolt, trigger, firing selector and stock iron sights.
Så kroppen är i plast på TM bössan. På ovanstående Dboys är allt i metall. På en Dboys får du räkna med att du vill byta ut några delar, hop up gummi brukar vara det första (kostar dock inte många spänn).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

1mpulseS0D
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:37 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av 1mpulseS0D »

Känner att det hör till ämnet, så tänkte bara fråga.

Vad är det som blir extra känsligt i bössan under låga temperaturer?

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av p33krN »

Hisoka:

Beta spetznas finns inte på riktigt. Dock så är en AK-74M det. Om du vill ha en kortare bössa (inte för att den jag länkade är speciellt lång). Så kan du skaffa en AKS-74U.

Sen är den billigare och har ungefär samma prestanda fast till ett mycket lägre pris.

Jag har själv ägt en sådan och det är en av de bästa AEG:s som jag har kört med.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Hisoka
Inlägg: 6
Blev medlem: sön dec 15, 2013 6:30 pm

Re: airsoft i vinter

Inlägg av Hisoka »

Tack!

Varför kommer jag vilja byta ut några delar?

Och 1impulseSod, jag tror att plast är väl iaf en av sakerna som kan gå sönder lättare när det är kallt.

Skriv svar