frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
snusdosa
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 07, 2013 12:08 am

frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av snusdosa »

hej

jag har aldrig provat airsoft men sätt det på internet väldigt mycket. någon gång, inom snar frmatid vill jag prova på (och möjligen börja spela aktivt)

jag har ingen utrustning och därav undrar jag var det finns en airsoftbana/hall som även hyr ut gevär. den ska vara så nära --- som möjligt. 1 timme från ---, helst inte mer än det, med bil. övesta gränsen är 2 timmar med bil . pris för uthyrning av utrustning ska helst vara rimligt men detta "krav" är flexibelt.

jag vet att man ska själv säga ifrån när man blir träffad .frågan är här är: känner man verkligen av om man blir träffad av små plataskulor? och känner man av det om man nu har militäruniform och pansarväst på sig, som de mer aktiva spelarna hr?

en polare hävdar att det fuskas mycket inom airsoft, dvs att folk inte säger ifrån när de blir träffade. hur vanligt är det inom svensk airsoft? är h*ns påstående sant ens?

gör det mer ont i airsoft än i pantball ? frågar av intresseskäl, är inte så känslig mot smärta.

ursäkta eventuella stavfel. det är fredag och självfallet har jag hällt i mig en hel del öl, vilket kan leda till stavfel,

tack för svar på förhand
mvh snusdosa
Senast redigerad av 1 snusdosa, redigerad totalt 0 gånger.

Deriveh
Inlägg: 48
Blev medlem: lör mar 30, 2013 11:02 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av Deriveh »

Tjena.

1: Där finns banor i Höör och Malmö som är närmst. Malmö har jäkligt bra utomhus bana och vad jag har hört (Har ännu inte kommit iväg och spelat där) en jäkligt bra inomhus bana.
2: Jo, man känner att man blir träffad. Visst händer det att man någon enstaka gång inte märker det när man är ute i skogen och någon "lobbar" en kula från långt avstånd, men det är verkligen undantagsfall.
3: Visst finns det fuskare som i alla andra sporter. Men än så länge så jag har personligen inte stött på dem, och endast hört det nämnas enstaka gånger. (Varit på spel med mellan 50-120 spelare och verkligen inte mkt man hör om att folk skulle fuska.)
4: Ibland gör det mer ont än paintball, ibland mindre. Svårt att säga generellt... Mindre kula, högre hastigheter på kulorna, dock väger de inte lika mycket.
5: Om jag lyckas komma iväg till något spel i vinter så kan jag höra av mig. Har en extra uppsättning grejor som jag ändå ska sälja just nu som jag kan låna ut. (En LR300 (M4 mod) samt en M92 utan blowback.) Men just nu ser det mörkt ut att komma iväg innan våren för mig...

Hoppas du fick svar på några av dina frågor, och att du provar på. Har man väl provat så är man såld! :)
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

snusdosa
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 07, 2013 12:08 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av snusdosa »

Tackar för svar!

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av andersbe »

Hej,
CombatZone har spel i Höör "alla" söndagar och där kan du hyra grejor. Du kan fråga Malmö Airsoft om de hyr ut i Dalby, kanske dom gör.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av BusHi »

Om du är ny i sporten så passa dig för Combatzone. Dom har lurat (ordet ändrat av admin) många nybörjare... Hyra och testa på är en sak, men handla av en seriös återförsäljare istället. Sök här på forumet om du undrar vilka som är vettiga.

snusdosa
Inlägg: 4
Blev medlem: lör dec 07, 2013 12:08 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av snusdosa »

Jag ska inte införskaffa ett eget airsoftvapen än. Men tackar för infon, skall ej handla av Combatzone.

Kom på två nya frågor:

Vad för kläder skall man ha på sig? Jag har då ingen kamouflageuniform, pansarväst eller liknande.

"Sista biten är grusväg", står det på Malmö Airsofts hemsida. Vet någon hur jävlig denna grusväg är? Bilen jag kör har väldigt lite markfrigång, därför undrar jag. Måste köra cirka 10km/h över små vägbulor så att bilens undersida in smäller in i den..

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av ohman »

Kläder: Oömma
Grusväg: Ingen aning, kör långsamt eller låna en annan bil.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Deriveh
Inlägg: 48
Blev medlem: lör mar 30, 2013 11:02 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av Deriveh »

Grusvägen var inte så farlig när jag varit där, inga hålor just då i vart fall. (Det är till deras utebana) Tror inte det är någon grusväg till innebanan.
A&K PTW - WE Scar-L GBB open bolt - M1911 Lawman GBB - M92 GNB
Always shoot first and then call whatever you hit the target.

maguz
Inlägg: 20
Blev medlem: lör maj 26, 2012 4:47 pm

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av maguz »

Det är grusväg sista biten till inomhusbanan med.

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: frågor om airsoft (har aldrig testat förr)

Inlägg av andersbe »

Grusvägen till Dalby banan är ingen farlig grusväg. Där är ett par farthinder på asfaltsbiten, men det är bara att köra försiktigt
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

Skriv svar