Hjälp till att välja första vapen, MÄRKE? MODELL?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
iNoX

Hjälp till att välja första vapen, MÄRKE? MODELL?

Inlägg av iNoX »

Hej alla! Tänkte börja med airsoft och efter typ två veckors research blir man bara mer och mer osäker har jag märkt :P

Jag har kommit så långt att jag är i valet och kvalet ang en AK eller en M4, mina krav är:

RIS: Jag vill sätta på sikte & frontgrip
Kvalité: Ja jag vill inte bara ha prestanda till 10000% utan de ska ju självklart hålla, jag är nybörjare så inget som behöver skruvas om hela tiden för att funka korrekt.
Prestanda: 400fps+
Pris: helst inte mer än 200 euro (ca 2000kr)

Vad jag känner för vapnen:
AK: Jag har hållt i en tactical AK och tyckte den satt RIKTIGT skönt i näven, så den har lite + poäng, finns det LIPO batteri som passar i dessa? (Avlångt batteri över magasinet)
M4: Jag vill gärna kunna upgradera lite, så som batteri och jag tror de flesta modeller har det i stocken istället för "pipan" som ak? Gillar modellen skarpt också!

Frågor:
Bearings, 6mm 7mm 8mm? jag vill gärna ha en utgångshastighet på +390fps, vilka lager ska man ha då?
Gearbox: V.3 sitter i AK ser jag, V.2 i M4, vilken håller bäst för trycket av 400+fps?
Hi-torque motor say whaaat? vad är detta bra för?

Modellerna jag är intresserad av i dagsläget om ni har andra förslag så motivera gärna varför och posta dem gärna!

http://www.taiwangun.com/en/cm002-full-metal-cm

http://www.taiwangun.com/en/cm-042a-cm-tactical

EDIT: Jag hoppas jag skrivit all info ang vad jag vill ha, jag vill alltså gärna ha era kommentarer på kvalité, + / - med märke/effekt/pricksäkerhet osv...

Kimale

Re: Hjälp till att välja första vapen, MÄRKE? MODELL?

Inlägg av Kimale »

Varför vill du ha 400fps+?