Combatzon:s vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lindberg77

Combatzon:s vapen

Inlägg av Lindberg77 »

Är en riktigt noobie vad gäller airsoft, och råkade därav beställa en G36 SLV från CZ (skulle läst på lite innan här) dock iof fick jag mitt vapen tillsist, beställde även ammo och fick 0.20 istället för 0.25! Trist! Efter 1500 skott slutade vapnet att funka oxå :( Gick inte att få tag på CZ varken via mejl eller telefon! Så jag tog isär skiten och det visade sig att en av kablarna till motorn var skavda och glappade, enkelt fixat med lite krympslang iof!

Men till saken .. det var inte för att kasta skit på CZ som jag la inlägget utan för att fråga vad det är för märken på deras vapen som dom säljer tex deras G36 sportline?

TwinkleDew

Re: Combatzon:s vapen

Inlägg av TwinkleDew »

Förmodligen Jing Gong. Ett ganska prisvärt bra märke. CombatZone är dock en skitaffär.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Har du reklamerat vapnet?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

det var inte för att kasta skit på CZ
Oroa dig inte, vi vet att de förtjänar det.

För att besvara din fråga; G36 SLV är som andra har skrivit en rebrandad Jing Gong. Du har i alla fall inte betalat ett hemskt överpris för det, men jag föreslår att du vänder dig till i princip vilken annan butik som helst i Sverige nästa gång - såsom Röda Stjärnan, Vapenbutiken, Striker Airsoft eller Airsoftbutiken.

Jing Gongs G36:or har ofta problem med sina sladdar, och framför allt sladden mellan motorn och säkringen. Det tenderar att vara lätt åtgärdat som du märkte. Du kan läsa på mer om vapnet här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=9048
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Lindberg77

Inlägg av Lindberg77 »

Tack det var snällt, då vet jag!

Jag reklamerade inte vapnet faktiskt, orkade inte skicka tillbaka grejerna, tänkte.. eftersom dom inte ens svarde .. att om jag skickade tillbaka vapnet så var dom kanske inte så intresserade av att laga det heller osv..

Har varit i kontakt med Adam på vapenbutiken nu i dagarna och det var skillnad på respons kan man säga :D
Fick hem lite smått å gott idag, låg en "twix" i låddan tom..så jäkla bra.. en liten liten detalj, men uppskattat kul :lol:

Takolander

Inlägg av Takolander »

Har också hänt mig med det där med Twix från Vapenbutiken (liten grej, men ack så jävla najs)...det kan ibland också hända att du får surprise-rabatt om du köper mycket av en vara :) Vapenbutiken! Fuck Yeah!
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

Skriv svar